با‌توجه به نوسانات قیمت لطفا پیش از ثبت سفارش تماس بگیرید.

دوربین مناسب برای شروع عکاسی

راهنمای خرید دوربین مناسب برای شروع عکاسی و افراد آماتور

دنیای عکاسی دنیای شگفت‌انگیزی است که هر روزه افراد بیشتری به آن علاقه‌مند می‌شوند. اگر شما هم به دنبال ورود به این دنیای جذاب هستید، اولین قدم انتخاب یک دوربین مناسب است. انتخاب دوربین مناسب می‌تواند دلهره‌آور باشد، زیرا تنوع برندها، مدل‌ها و قیمت‌ها در بازار بسیار زیاد است. اما نگران نباشید! این راهنمای خرید به شما کمک می‌کند تا بهترین دوربین را برای نیازها و بودجه خود انتخاب کنید.

در این راهنمای خرید، به بررسی نکاتی مانند بودجه، نیازها، تجربه، برند و مدل دوربین می‌پردازیم. همچنین، چند نمونه از دوربین‌های مناسب برای افراد مبتدی را معرفی می‌کنیم. با مطالعه این راهنمای خرید، شما می‌توانید با اطمینان خاطر بیشتری به دنیای عکاسی قدم بگذارید و از ثبت خاطرات خود لذت ببرید.

فروشگاه میلادکم با 30 سال سابقه فروش دوربین عکاسی

یکی دیگر از مسایلی که عکاسان تازه کار با آن مواجه می شوند این است که دوربین عکاسی را از کجا بخریم؟ چه تضمینی وجود دارد که دوربین آکبند و سالم خریداری کنیم؟ کدام فروشگاه بهترین قیمت را دارد؟ همه ما موقع خرید لوازم الکترونیکی به دنبال جنس با کیفت و اصل با پایین ترین قیمت بازار هستیم. حال اگر شناخت کافی نسبت به آن وسیله الکترونیکی نداشته باشیم اضطراب ما برای اینکه واقعا موفق به خرید جنس اصل با قیمت مناسب می شویم یا نه، بیشتر می شود.

یکی از با سابقه ترین و مطرح ترین فروشگاه های خرید دوربین عکاسی فروشگاه میلادکم است. این فروشگاه اینترنتی با ارائه تمامی دوربین های عکاسی و فیلمبرداری روز دنیا همراه با لوازم جانبی مرتبط مثل کیف دوربین، لنز دوربین، فیلتر لنز، سه پایه دوربین فیلمبرداری، باتری و شارژر اصل دوربین و … سهم بزرگی از فروش های اینترنتی بازار عکاسی را به دست گرفته است. میلادکم با داشتن متخصصین فعال در این زمینه فعالیت خود را علاوه بر دوربین عکاسی و فیلم برداری و تجهیزات نورپردازی گسترده تر کرده و به فروش لوازم جانبی گوشی موبایل مثل شارژر، باتری، کارت حافظه و … می پردازد.

قبل از هر چیزی در خرید دوربین برای شروع عکاسی باید در نظر داشته باشید که این دوربین را برای چه منظوری می خواهید خریداری کنید اگر می خواهید یک دوربین داشته باشید که با آن عکس ها و فیلم های خانوادگی بگیرید دوربین های کامپکت  یا خانگی مثل دوربین PowerShot SX740 پیشنهاد ما برای شما است اما اگر قصد دارید که دوربینی بخرید که به صورت حرفه ای تر با آن عکاسی کنید باید به سراغ دوربین های DSLR یا دوربین های بدون آینه بروید.

شرکت های مختلفی همچون کانن، نیکون، سونی، پانوسونیک، سامسونگ و … دوربین های مورد نیاز بازار را تولید می کنند که از این بین دوربین های کنون و نیکون در ایران بازار داغ تری دارند و معمولا انتخاب بین این دو برند برای عکاسان آماتور یا تازه کارهستند، سخت تر است.

این که برای شروع عکاسی از دوربین canon استفاده کنید یا Nikon، یا اینکه چه بودجه ای برای خرید در نظر بگیرید، اصلا مهم نیست چون شما با خرید دوربین برای شروع عکاسی خود در واقع اصول عکاسی را یاد خواهید گرفت و چه بسا اگر در شروع کار به سراغ دوربین های حرفه ای بروید دچار سردرگمی بیشتری شوید با این حال اگر توان مالی خرید دوربین حرفه ای DSLR را دارید می توانید عکاسی را با این دوربین ها هم شروع کنید و به مرورحرفه ای تر شوید هرچند که راه سخت تری نسبت به کسانی که با دوربین های مبتدی یا آماتور برای شروع عکاسی و یادگیری این حرفه استفاده می کنند، در پیش دارید.

دوربین‌های DSLR سطح مبتدی این شرایط را برای شما فراهم میکنند تا با شاخصه‌های مختلف عکاسی آشنا شده و بعد از مدتی آشنایی با عکاسی، زمینه ای که بیشتر به آن علاقه مندید مثل عکاسی پرتره، عکاسی طبیعت و … را انتخاب کرده و با خرید تجهیزات جدید و جایگزین به صورت حرفه ای عکاسی کنید. قبل از هر چیزی بزارید به این سوال پاسخ دهیم:

دوربین DSLR چیست؟ تفاوت بین انواع دوربین در چیست؟

عبارت DSLR دی اس ال آر مخفف digital single lens reflex بوده به این معنی که نوری که از طریق دهانه لنز وارد دوربین می شود از طریق منشور و آینه‌های موجود در بدنه دوربین به سمت منظره‌یاب هدایت می شود و تصویر را ثبت می کند. دوربین های DSLR در واقع دوربین هایی هستند که لنز آنها از دوربین جدا شده و برای عکاسی های مختلف می توان از لنز های گوناگون استفاده کرد.

دی اس ال ار ها در واقع مکانیزم دوربین های SLR را داشته با این تفاوت که به جای فیلم از سنسور الکترونیکی استفاده می کند. این دوربین ها سنگین تر و پیشرفته تر از دوربین های compact یا خانگی هستند و از طرفی عکس های بسیار با کیفیت تری در شرایط نوری مختلف ارائه می دهد.

اما تفاوت دوربین های DSRL با دوربین بدون آینه در نوع کارکرد است در دوربین های Mirrorless  نوری که از لنز عبور می‌کند مستقیا به سنسور تصویر میرسد و در واقع نور به منظره یاب اپتیکی ( optical viewfinder ( OVF )) منعکس نمی‌شود .در این دوربین ها به دلیل نداشتن سیستم آینه و منظره‌یاب اپتیکی، دوربین‌های بدون آینه در مقایسه با دوربین‌های DSLR ساده‌تر، سبک‌تر و کوچک‌تر هستند.

اما از دوربین های کامپکت سنگین تر هستند.در این بین دوربین های compact اولین سطح کیفی عکس را ارائه می دهند و دوربین های CSC یا بدون آینه  بالاترین سطح کیفیت را دارند. البته باید دوربین های بدون آینه را با رقیب DSLR سطح خود مقایسه کنید.

اما چرا این همه تفاوت قیمت در بین دوربین های DSLR مشاهده می شود؟ مسائل مختلفی به روی قیمت دوربین دیجیتال تاثییر می گذارند اما یکی از مهمترین این مسائل ابعاد حسگر یا سنسور دوربین است که هرچه بزرگتر باشد عکس های با کیفت تری می گیرد و قطعا قیمت بالاتری نیز خواهد داشت.

معمولا برای عکاسی کردن حرفه ای از دوربین های DSLR استفاده می شود  علت این موضوع هم چیزی نیست جز طیف گسترده لنزهایی که دوربین های دی اس ال ار در اختیار کاربران قرار می دهد تا بتوانید هر سبک عکسی را که می خواهید با دوربین خود بگیرید.

هرچند که دوربین های CSC نیز لنز های مختلفی دارند اما از آنجایی که دسترسی به این لنزها کمی دشوار تر است و قیمت بالاتری دارند دوربین های دی اس ال آر مورد پسند تر هستند. البته پیش بینی شده به زودی دوربین های بدون آینه در سراسر دنیا جایگاه دوربین های DSLR را می گیرند.از این رو فروشگاه میلادکم دوربین های جدید بدون آینه را نیز به عکاسان عزیز ارائه میدهد.

راهنمایی خرید دوربین برای شروع عکاسی و افراد آماتور و مبتدی

قیمت: یکی از نکات مهم بودجه ای است که می خواهید برای خرید دوربین در نظر بگیرید. از آنجایی که شما برای عکاسی تنها به دوربین نیاز ندارید و لوازم عکاسی مرتبط با دوربین را نیز باید حتما خریداری کنید در حین خرید توجه داشته باشید که بودجه خود را بین دوربین، لنز و لوازم جانبی اصلی مثل فیلتر، کیف دوربین، کارت حافظه، لوازم تمیز کننده سنسور و دوربین، سه پایه و … تقسیم کنید.

اندازه سنسور: همانطور که پیشتر گفتیم یکی از مهم ترین عواملی که به روی قیمت دوربین شما تاثیر می گذارد اندازه سنسور است و هرچه این اندازه بزرگتر باشد کیفیت تصاویر نیز بیشتر می شود. سنسور ها از لحاظ اندازه به دو دسته سنسور های فول فریم و سنسور های APS-C تقسیم می شود که سنسور های APS-C اندازه کوچکتری نسبت به FULL frame ها دارند ولی برای عکاسان مبتدی شروع با دوربین هایی با حسگر APS-C بهتر است از این جهت که دوربین سبکتر شده و مقرون به صرفه تر است و همچنین از لنزهای سبکتری نیز استفاده میکند.

انعطاف پذیری: همیشه هنگام خرید دوربین برای شروع عکاسی توقع شما از دوربین پایین تر از زمانی است که حرفه ای تر شده اید و نیاز به عکس های حرفه ای تری دارید از این رو در انتخاب دوربین سعی کنید دوربینی را برگزینید که منعطف تر است و با استفاده از لنزهای حرفه ای تر بتوانید دوربینتان را ارتقا دهید. پس دنبال دوربین هایی باشید که شما را محدود نکند و عکاسی و فیلمبرداری در طیف گسترده ای از موقعیت ها را برای شما ممکن سازند.برای انعطاف پذیری بیشتر باید روی بدنه دوربین سرمایه گذاری عمیق تری کنید تا لوازم جانبی.

مگاپیکسل: صحبت در ارتباط با مگاپیکسل شاید بحث را کمی خارج حوصله و تخصصی کند متاسفانه به همین خاطر بسیاری از دوربین فروشان با در نظر گرفتن این موضوع که فرد خریدار در جریان جزئیات مگاپیکسل نیست و خارج از تخصص وی است قیمت دوربین را بالاتر می برند و شاید راهنمایی های نادرستی که از لحاظ اقتصادی به نفع آن ها است را ارائه دهند که خوشبختانه متخصصین فروشگاه میلادکم با دادن اطلاعات درست سعی در آگاه سازی شما برای خرید به صرفه و مورد پسند شما دارند.

به طور کلی هرچه مگاپیکسل دوربین بالاتر باشد جزئیات تصویری که ارائه میدهد، بیشتر است. اگر قصد دارید با دوربین عکاسی خود عکسهایی برای تصاویرپروفایل فیس بوک یا اینستاگرام بگیرید نیازی نیست که برای داشتن مگاپیکسل بیشتر پول بیشتری پرداخت کنید ولی اگر قصد عکاسی با قطع بزرگتر را دارید حتما به MP توجه کنید.

دوربین های DSLR تا تا ۵۰ مگاپیکسل و فراتر از آن  پیشروی کرده اند اما برای عکاسان مبتدی داشتن یک دوربین ۱۶ مگاپیکسل ای و یا بالاتر هم مناسب است.

فریم بر ثانیه: fps واژه ای است نه چندان آشنا برای دانشجویان رشته عکاسی .بسیاری از ما وقتی می خواهیم از یک سوژه متحرک مثل خودرو و یا کودک را با یک گوشی معمولی عکس بگیریم با مشکل تار شدن عکس مواجه میشویمدر دوربین های عکاسی با قابلیت عکاسی فریم بر ثانیه میتوانیم در هر ثانیه به جای یک فریم چند فریم عکاسی کنیم ….این عدد در دوربین های مختلف متفاوت است هرچه تعداد فریم بر ثانیه بیشتر باشد عکاسی از سوزه های متحرکساده تر و شفاف تر خواهد بود.

در واقع فرمت های بیشتری که می توانید در یک ثانیه به بگیرید، شانس بیشتری برای رسیدن به چیزی که شما در حال تلاش برای گرفتن عکس از  آن هستید را به شما میدهد. عکاسانی که به ورزش، حیات وحش و یا کودکان  علاقه مند هستند باید از دوربین هایی با FPS بالاتر استفاده کند.

لنز کیت: یکی از راه هایی که می توانید در بودجه خود صرفه جویی کنید خرید دوربین با لنزهای کیت هست. دوربین های عکاسی هم به صورت تکی و بدنه و هم با لنز در فروشگاه میلادکم عرضه می شوند. در واقع لنزهای کیت لنزهایی هستند که پرکاربردتر بوده و همراه دوربین به فروش می رسند.

صفحه نمایش: داشتن صفحه نمایش چرخنده و بزرگ برای کسانی که قصد عکاسی با دوربین را دارند چندان هم مهم نیست ولی اگر می خواهید با دوربین فیلمبرداری کنید حتما توجه کنید که صفحه نمایش دوربین چرخشی و ترجیحا لمسی باشد.

دوربین کانن ۷۵۰D

پیش تر دوربین عکاسی ۷۰۰D کانن یک انتخاب بسیار خوب برای شروع عکاسی بود ولی با توقف تولید این دوربین از سوی کانن دوربین عکاسی ۷۵۰D جای این دوربین برای شروع عکاسی و آماتور محبوب را در بین عکاسان تازه کار گرفت. این دوربین که به نام دوربین کانن  ۷۵۰D  Rebel T6i / Kiss X8i شناخته شده است،  دارای سنسور ۲۴ مگاپیکسل است که قادر است عکس هایی با سرعت ۵ فریم در ثانیه (FPS) را برای شما ثبت کند همچنین با ۷۵۰ دی کانن می توانید ویدیو ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه بگیرید. صفحه نمایش این دوربین ۳ اینچی است که دوربین را برای علاقه مندان به فیلمبردرای دلنشین تر کرده است.علاوه بر این دوربین ۷۵۰D کانن به سیستم فوکوس خودکار ۱۹ نقطه‌ای، Wi-Fi ، NFC  مجهز است.

دوربین نیکون D3300

هرچند که این دوربین در بازار ایران به سختی یافت می شود اما می توان از آن به عنوان یکی از  محبوب ترین های نیکون آماتور یاد کرد.دوربین دی ۳۳۰۰نیکون به سادگی در دست جای گرفته و مجهز به پردازنده‌ی قدرتمند EXPEED4 ، سیستم فوکوس ۱۱ نقطه ای، صفحه نمایش ۳ اینچ (اما ثابت)  ۲۴ مگاپیکسلی با نرخ بارگذاری ۵ FPS است. همچنین این دوربین قادر به ضبط ویدیو ۱۰۸۰p در ۶۰ FPS نیز می باشد.

دوربین نیکون D5500

دوربین نیکون D5500 کمی سطح بالاتر نسبت به دوربین های اماتور قبلی دارد. این دوربین ۲۴٫۲ مگاپیکسلی دارای سرعت پخش ۵ FPS بوده و  قادر به ضبط ویدئو ۱۰۸۰p با یک سیستم فوکوس اتوماتیک ۳۹ نقطه ای می باشد  که با داشتن  صفحه نمایش لمسی ۳٫۲ اینچی لمسی به یک دوربین مناسب برای فیلم برداری تبدیل شده است.

 دوربین سونی A6400

دوربین سونی آلفا a6400 یک دوربین پیشرفته به همراه یک لنز همه کاره می باشد که سونی آن را طراحی و روانه بازار کرده است. سریع، همه کاره ، جمع و جور، این ها ویژگی های کلی دوربین سونی آلفا a6400  می باشد. این دوربین از سنسور APS-C با دقت 24.2 مگاپیکسل بهره می برد که می تواند تصاویر را با جزئیات بسیار بالا به ثبت برساند. این دوربین نسبت به مدل سونی a6500 تغییراتی داشته است که عمده ترین آن را می توان به سرعت این دوربین و سیستم فوکوس آن نسبت داد.

دوربین سونی آلفا a6400 تقریبا از تمامی امکانات دوربین های بدون آینه فول فریم این کمپانی بهره برده است. از ویژگی های جدید این دوربین می توان به سرعت فوکوس اتوماتیک سری  ثانیه اشاره نمود. علاوه بر این حالت فوکوس خودکار به واسطه تشخیص چشم و امکان دنبال کردن سوژه از قابلیت های سیستم فوکوس دوربین Sony a6400 است. سرعت عکاسی پیاپی این دوربین به 11 فریم بر ثانیه رسیده است و در حالت سکوت این میزان به 8 فریم بر ثانیه کاهش می یابد.

جمع بندی

به طور کلی اگر به دنبال دوربین برای شروع عکاسی هستید و به تازگی وارد دنیای عکاسی شده اید پیشنهاد میکنیم که  صرف نظراز اینکه چه برندی برای شما مناسب است و چه نوع عکاسی را می خواهید بعدا به صورت حرفه ای ادامه دهید با توجه به بودجه ای که دارید به دوربینی که توان مالی آن را دارید با یک لنز معمول تر مثل لنز ۱۸-۵۵ و ۱۸-۱۳۵ در دوربین های کانن خریداری کنید . ترجیحا دوربین را با کیت لنز بخرید تا هزینه کمتری برای دوربین پرداخت کنید.

ولی اگر تا حدودی با اصطلاحات عکاسی آشنایی دارید و به خوبی می دانید که قصد ورود به چه زمینه ای را دارید به سراغ لنز و دوربین مربوط به آن زمینه بروید مثلا اگر قصد دارید که آتلیه داشته باشید و فقط عکس های پرسنلی بگیرید از آنجایی که معمولا عکس هایی که می گیرید با یک فاصله کانونی مشخص است می توانید به جای خرید یک لنز زوم که قیمت بالاتری دارد از یک لنز فیکس یا ثابت استفاده کنید که هم نیاز شما را مرتفع کند هم هزینه کمتری بپردازید.

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم راهنمای شما در خرید دوربین موردنظرتان باشیم. چنانچه برای خرید دوربین و سایر تجهیزات نیاز به مشاوره دارید و یا به دنبال فروشگاهی مطمئن برای خریدی راحت و آسان هستید میلادکم انتخابی شایسته است. شما می توانید از طریق شماره تماس های درج شده در سایت با کارشناسان میلادکم در ارتباط باشید و به صورت آنلاین و یا حضوری اقدام به خرید کنید.

miladcam.com

پست های اخیر

سبد خرید