با‌توجه به نوسانات قیمت لطفا پیش از ثبت سفارش تماس بگیرید.

دوربین های فیلمبرداری سونی

خاطرات نقش به سزایی رو در زندگی ما ایفا می کنن و انسان در کل دوره حیات خود سعی کرده که این خاطرات رو به صورت کتاب،عکس و یا نقاشی حفظ کند.با ورود دوربین های عکاسی و فیلمبرداری ثبت این خاطرات برای انسان راحت تر شده؛امروزه وجود دوربین های باکیفیت و پیشرفته ای در بازار ثبت لحظات رو برای افراد آسان تر و لذت بخش تر کرده افراد با توجه به نیازهای فردی مثل فیلم برداری حرفه ای،فیلم برداری طبیعت و ضبط زندگی روزمره خودشان از بین این دوربین های انتخاب می کنند.

اگر شما عکاس و فیلمبردار حرفه ای هستید یا به دنبال خرید دوربینی برای ضبط ویدیوهای یوتیوب هستید،ما در این مقاله به شما کمک می کنیم تا بتوانید از بین تنوع زیاد دوربین های موجود در بازار یکی را به درستی انتخاب کنید.

ویژگی های یک دوربین خوب چیست؟

شاید برای شما هم این سوال به وجود بیاید که یک دوربین خوب چه ویژگی هایی دارد و در هنگام خرید باید به دنبال چه ویزگی هایی باشیم؛ما شما را راهنمایی می کنیم.

  • قدرت فوکوس

کلمه فوکوس در صنعت عکاسی به معنی متمرکز شدن بر روی یک شی است؛قدرت فوکوس بالا یکی از ویژگی های مهم در خرید دوربین است زیرا به شما قدرت زوم کردن بر روی اشیا بدون پایین آمدن کیفیت را می دهد.همچنین قدرت کم فوکوس باعث تاری عکس ها می شود.سرعت فوکوس نیز یکی از عوامل بسیار مهم در فیلم برداری و عکاسی است،برای مثال وقتی شما شیی را جلو دوربین می گیرید لنز دوربین باید در چند ثانیه بر روی شی فوکوس کند و طولانی شدن این پروسه ممکن است خسته کننده باشد.همچنین فوکوس بر روی چند جسم و شی به صورت همزمان یکی دیگر از ویژگی هایست که به تازگی بر روی دوربین ها قرار می گیرد.

  • توجه به اندازه،وزن دوربین و ارگونومی مناسب

ارگونومی به معنای طراحی است،ارگونومی مناسب یعنی دوربین عکاسی از نظر اندازه و ساختار ظاهری در دستان شما در بهترین حالت قرار بگیرد و به قول عامیانه انگار برای شما ساخته شده باشد،اگر شما به مدت زیادی از دوربین استفاده می کنید و عکاسی و فیلمبرداری را به عنوان شغل و یا سرگرمی اصلی خود انتخاب کرده اید باید به دنبال دوربینی سبک وزن باشید؛گرفتن دوربین سنگین در دست و یا انداختن دوربین بر گردن می تواند در مدت زمان کوتاهی شما را خسته کند و در طولانی مدت به گردن و دستان شما آسیب برساند.

  • سنسورهای مخصوص فیلمبرداری

سنسور قسمتی از دوربین می باشد که تصویر بر روی آن شکل می گیرد.وجود سنسورهای قدرتمند در دوربین های فیلمبرداری باعث بالا رفتن کیفیت می شود و این تفاوتی است که با دوربین های گوشی دارند؛سنسورهای دوربین گوشی ها بسیار کوجک هستند و این باعث پایین آمدن کیفیت ویدیوی ضبط شده بر روی گوشی در مقایسه با ویدیوهای ضبط شده با دوربین است؛هرچه سنسورها بزرگ تر باشند کیفیت نیز بالاتر خواهد بود،سنسورهای بزرگ تر برای فیلمبرداری های حرفه ای مناسب تر هستند ولی برای فیلمبرداری های معمولی سنسورهای کوچک تر مناسب هستند و نیاز کاربر را برطرف می کنند.

  • لنز دوربین های فیلمبرداری

شاید شما هم جروافرادی باشید که جدید ترین مدل های گوشی را پیگری می کنید پس باید بدانید که گوشی های جدید بازار دوربین با کیفیتی دارند اما نه به اندازه دوربین های فیلم برداری،چرا؟ علت این اتفاق وابسته به قطعه ای به نام لنز  است؛ لنز خوب به فیلمبردار این اجازه را می دهد تا در صورت لزوم بیشترین مقدار زوم را داشته باشد و کیفیت را نیز حفظ کند. لنز دوربین های فیلمبرداری سونی به دو صورت جداشدنی و ثابت وجود دارند؛عکاس ها و فیلمبردارهای حرفه ای معمولا برای تهیه یک فیلم یا مستند از چندین لنز استفاده می کنند تا بهترین نتیجه را بگیرند.به یاد داشته باشید که اگر قصد ثبت ویدیوهای آموزشی،ولاگ و… را دارید نیاز به لنزهای سنگین ندارید و خرید یک لنز با کیفیت می تواند تمام خواسته های شما را بر آورده سازد.

 

  • حسگرهای دوربین فیلمبرداری

حسگر دوربین ها با واحدی به نام مگاپیکسل اندازه گیری می شوند.این فاکتور از فاکتورهای مهم در انتخاب دوربین ها است.هرچه واحد مگاپیکسل دوربینی بالاتر باشد کیفیت عکس ها بالاتر خواهند بود؛برای چاپ عکس ها کیفیت عکس بسیار مهم است پس باید دوربینی را انتخاب کرد که کیفیت دوربین بالاتری دارند.

  • قیمت دوربین

دوربین ها در چند دهه اخیر پیشرفت زیادی داشته اند و در انواع رنج های قیمتی می توان دوربین فیلمبرداری مناسب تهیه کرد،رنج قیمت دوربین ها متفاوت است و از 5 میلیون تا 400 میلیون می توان دوربین تهیه کرد؛شما باید به توجه به نیازهای فردی و زمینه استفاده دوربین فیلم برداری،دوربین مناسبی را انتخاب کنید.

معرفی برند سونی،بهترین برند دوربین فیلمبرداری

وقتی صحبت از بهترین دوربین ها می شود نام هایی مانند سونی(Sony)،کانن(Canon) و نیکون (Nikon) را می شنویم.

دروبین های کانن و نیکون در عرصه عکاسی بسیار محبوب هستند و دارای کیفیت بالایی نیز می باشند.ولی در عرصه فیلمبرداری پیشنهاد ما به شما دوربین های سونی است.

شرکت سونی از سال 1946 از توکیو آغاز شد و به ابر قدرتی در جهان تکنولوژی تبدیل شد.از شناخته شده ترین و محبوب ترین محصولات شرکت سونی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کنسول های بازی، PS4 و PS5
  • تلفن همراه هوشمند
  • مانیتور و صفحه نمایشگر تلویزیون
  • دوربین های عکاسی و فیلمبرداری
  • تصویرسازی و فعالیت در صنعت فیلم سازی
  • هندزفری و هدست های باکیفیت و…

بسیاری از افراد شرکت سونی را با دوربین های فیلمبرداری محبوب و با کیفیتش می شناسند که جای تعجبی ندارد،دوربین های فیلمبرداری سونی با رنج قیمتی متنوع،کیفیت بی نظیر،دوام بالا و طول عمر طولانی،بدنه محکم و… بهترین انتخاب برای خرید دوربین فیلمبرداری می باشد،بسیاری از یوتوبر ها و فیلمبردارهای حرفه ای برای فیلمبرداری از دوربین های سونی استفاده می کنند.لازم به ذکر است که بسیاری از فیلم های معروف مانند سری فیلم های اسپایدرمن،ونوم و… نیز با دوربین های سونی فیلمبرداری شده اند.

همچنین طراحی آسان سونی گزینه بسیار مناسبی برای علاقه مندان نوپا به حوزه فیلمبرداری است و برای استفاده از این سری دوربین ها لازم نیست که شما عکاسی با سابقه 40 ساله باشید!

در ادامه ما به شما کلکسیونی از بهترین دوربین های سونی برای فیلمبرداری های حرفه ای و معمولی را معرفی می کنیم تا انتخاب درستی داشته باشید.

 بهترین دوربین های فیلمبرداری سونی

دوربین بدون آینه سونی Sony Alpha a7 IV Mirrorless Body

دروبین بدون آینه فول فریم انتخاب مناسبی برای افرادی که به دبنال فیلم برداری حرفه ای هستند.این دوربین قابلیت فوکوس خودکار در تصویر و فیلم ها را دارد. حداکثر سرعت شات این دوربین 1/8000 و فاقد فلش داخلی است. با این دوربین شما قادر به ضبط ویدیوهایتان با کیفیت 4K  و سرعت فریم 60 فریم بر ثانیه خواهید بود.این دوربین توانایی ضبط ویدیو در طولانی مدت بدون داغ شدن را دارد.همچنین شما با بهره گیری از قابلیت wifi  و NFC  توانایی اشتراک گذاری عکس ها و فیلم ها به گوشی خود را دارید و همچنین قابلیت عکس برداری از راه دور را خواهید داشت.لازم به ذکر است که این دوربین مخصوص فیلمبرداری های حرفه ای بوده و به علت تجهیزات کامل برای استفاده های معمولی کمی سنگین است.

ویژگی های این دوربین:

  • 33مگاپیکسل
  • اندازه حسگر فول فریم
  • 759 نقطه فوکوس
  • سرعت عکاسی پیاپی 10 فریم بر ثانیه
  • ورودی میکروفون و خروجی میکروفون
  • اندازه مانیتور 3 اینچ متحرک
  • وزن 700 گرم

دوربین بدون آینه سونی Mirrorless Sony ZV-E1

این دوربین انتخاب مناسبی برای افرادی است که به دنبال تولید محتوای حرفه ای در زمینه عکاسی از محصول،ویدیوهای آموزشی و ولاگ هستند.این دوربین یک دوربین بدون آیینه اما بسیار قدرتمند در عکاسی و فیلمبرداری است که با یک سنسور 12 مگاپیکسلی فول فریم که منجر به عکس های با کیفیت و ویدیوهای بی نظیر می شود.فوکوس خودکار،روش های گوناگون امکان اتصال میکروفون و امکان استریم آنلاین با استفاده از کابل USB  از نکات بسیار مهم در این دوربین است.

شما با این دوربین قادر خواهید بود تا با سرعت 120 فریم و رزولوشن 4K با کیفیت Full HD و سرعت 120 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنید،سیستم هیبریدی خودکار فوکوس به شما این قابلیت را ارائه می دهد که با کمترین تلاش به راحتی بر سوژه های مورد نظر فوکوس و زوم کنید.قابلیتObject tracking  که با بهره گیری از هوش مصنوعی می باشد باعث می شود تا در زمان عکاسی تمام اجسام در حال حرکت با بهترین کیفیت و قابلیت تثبیت ضبط شوند.

ویژگی های این دوربین:

  • سنسور 12 مگاپیکسلی فول فریم
  • ثبیت کننده تصویر ۵ محوره SteadyShot
  • قابلیت تشخیص چندین چهره به‌صورت هم‌زمان و تصویربرداری تایم لپس با بهره گیری از هوش مصنوعی
  • دارای میکروفون داخلی، پورت‌های ورودی، USB و امکان استریم آنلاین
  • طراحی اختصاصی برای تولید محتوا
  • کنترل رنگ پیشرفته

برای خرید و اطلاعات بیشتر راجب دوربین Sony ZV-E1 کلیک کنید.

دوربین دیجیتال سونی مدل  SONY Digital Camera ZV-1

این دوربین جزو دوربین ها خوش قیمت بازار بوده که خرید آن برای بسیاری از افراد راحت تر خواهد بود.این دوربین با فوکوس خودکار و لرزش گیر منجر به عکاسی با کیفیت و فیلمبرداری بی نظیر می شود.حسگر 2.1 مگاپیکسلی  Exmor RS BSI CMOS انتخابی مناسب برای یوتوبرهاست.این دوربین دارای صفحه نمایشگر 3 اینچی لمسی است که قابلیت چرخش به قسمت جلو دوربین را نیز دارد تا عکاسی و فیلمبرداری در جهت های مختلف برای افراد آسان تر باشد و شما بتوانید کادربندی مناسب تری را انتخاب کنید. فیلمبرداری با قدرت 4K  و سرعت 30 فریم بر ثانیه یکی از ویژگی هاییست که شرکت سونی در تولید این دوربین استفاده کرده.

لنز این دوربین از کمپانی لنز زایس است که با فاصله کانونی معادل 24 الی 70 میلی متر و دیافراگم f/1.-2.8  گزینه مناسبی برای فیلمبرداری در فضای بسته می باشد..این دستگاه فاقد شارژر است و شارژ آن به صورت داخلی انجام می شود.طراحی مناسب و حجم کم این دوربین باعث شده تا این دوربین بهترین گزینه برای حمل و نقل روزانه باشد.

این دوربین بر تنه خود دارای درگاه HDMI  است که انتقال عکس ها به سیستم های کامپیوتری را برای کاربر فراهم می سازد.اگر یویتوبر و یا اینفولوونسر نوپایی هستید و به دنبال دوربینی برای فیلمبرداری ولاگ و ویدیو هستنید پیشنهاد ما به شما قطعا دوربین دیجیتال سونی مدل ZV-1  است.

ویژگی های این دوربین:

  • حسگر 20.1 مگاپیکسلی Exmor RS BSI CMOS
  • نمایشگر سه اینچی لمسی چرخشی
  • فاقد شارژر
  • لنز زایس با فاصله کانونی 24 الی 70 میلی متری
  • قیمت مناسب
  • ارگونومی مناسب

دوربین بدون آینه سونی Sony ZV-E10 Mirrorless Camera kit 16-50mm

یکی دیگر از دوربین های معرکه از سری ZV  ها از برند سونی ZV-E10  است.این دوربین با اندازه بسیار مناسب و وزن کم گزینه بسیار مناسبی برای یوتوبرها و ولاگرهاست.صفحه نمایشگر لمسی قابلیت چرخشی دارد و وجود میکروفون های قوی 4 کپسوله در این دوربین باعث می شود تا گزینه بسیار مناسبی برای فیلمبرداری های خارج و داخل استدیو باشد.

این دوربین با سنسورهای 24.2 پیکسلی،سرعت 30 فریم بر ثانیه و کیفیت 4K  ویدیوها و عکس های باکیفیتی را برای شما به ارمغان می آورد.فوکوس خودکار،افکت پوست صورت،محو کردن تصویر زمینه و… از ویژگی های منحصر به فرد این دوربین است.لایو استریم و قابلیت پخش زنده ویدیو،از ویژگی های منحصر به فردیست که می توان از آن برای لایوهای یوتیوب و اینستاگرام استفاده کرد.قابلیت اتصال به میکروفون،کیفیت خوب ویدیو از ویژگی های قابل توجه دوربین سونی است.

ویژگی های این دوربین:

·        فیلمبرداری 4K

·        مجهز به GPS

·        نمایشگر حساس به متن

·        سیستم فوکوس خودکار

·        سنسورهای 24.2 مگاپیکسلی

·        پورت 3.5 میلی متری میکروفون و هدفن

·        کنترل رنگ عالی

 

لازم به ذکر است که خرید دوربین و کار با دوربین مرحله آسان است ولی باید دقت کنید که دوربین و وسایل جانبی دوربین خود را از کجا تهیه می کنید.میلاد کم بهترین مرکز فروش دوربین های فیلمبرداری سونی و دیگر برندهای مطرح در بازار با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت.

پست های اخیر

سبد خرید