با‌توجه به نوسانات قیمت لطفا پیش از ثبت سفارش تماس بگیرید.

بهترین دوربین‌های بدون آینه

راهنمای خرید بهترین دوربین عکاسی بدون آینه

دوربین‌های بدون آینه (Mirrorless) به دلیل مزایای متعددی مانند وزن و اندازه کم، کیفیت تصویر بالا، سرعت و فوکوس خودکار دقیق، به سرعت در حال محبوب شدن هستند. اگر به دنبال ورود به دنیای عکاسی بدون آینه هستید و می‌خواهید بهترین دوربین را برای خود انتخاب کنید، این راهنمای خرید برای شما مناسب است.در این مقاله، به بررسی نکاتی مانند بودجه، نیازها، سطح مهارت، برند، مدل و ویژگی‌های مختلف دوربین‌های بدون آینه می‌پردازیم. همچنین، جدیدترین و بهترین دوربین‌های بدون آینه در سال 2024 را به شما معرفی می‌کنیم. با مطالعه این راهنمای خرید، شما می‌توانید با اطلاعات کامل و دقیق بهترین دوربین را برای نیازها و سلیقه خود انتخاب کنید و از خلاقیت و عکاسی بدون محدودیت لذت ببرید.

چرا استفاده از دوربین‌های بدون آینه نسبت به DLRS بیشتر است؟

۱- فوکوس دستی و خودکار دوربین های بدون آینه: بسیار ساده و دقیق‌ است چرا که عکاس می‌تواند از حداکثر فوکوس و بزرگ‌نمایی نقطه ای استفاده کند.

۲- پیش نمایش تصویر برای عکاسی در شب یا استفاده از فیلتر: پیش نمایش تصویر در منظره یاب به شما کمک می‌کند میزان نوردهی را تنظیم کنید. باISO  دوربین، میزان خروجی نور در منظره یاب افزایش پیدا کرده و می‌توان تصاویر خوبی ثبت کرد.

۳- وزن کم و اندازه کوچکتر: سبکی این دوربین (‌در حد چند صد گرم اختلاف) ‌باعث شده بعضی عکاسان ترجیح دهند برای اینکه به راحتی بتوانند دوربین را در دست گرفته و حرکت کنند، از دوربین‌های بدون آینه استفاده کنند.

۴- فوکوس خودکار ویدئویی:  به طور کلی، فوکوس خودکار برای فیلم‌برداری در دوربین بدون آینه به مراتب بسیار بهتر از دوربین DSLR است. از آنجایی که برای ضبط ویدئوهای DSLR باید آینه را به سمت بالا برگردانید، روش فوکوس خودکار تقریباً غیر فعال می‌شود. اکثر دوربین‌های DSLR فقط می‌توانند فوکوس خودکار و تشخیص کنتراست را در حین ویدئو انجام دهند که از کیفیت نامطلوبی برخوردار است.

با این حال، برخی از دوربین‌های DSLR علاوه بر روش‌های سنتی فوکوس می‌شوند اما این امر به سادگی در دوربین‌های بدون آینه قابل تنظیم است.

بهترین دوربین های بدون آینه

1. Olympus OM-D E-M10 Mark IV

دوربین فوق العاده برای افراد مبتدی ، ارزان و بسیار پیشرفته و سبک

مزایا

  • مجهز به جدیدترین سنسور 20 مگاپیکسلی
  • تثبیت بدنه 5 محوره

معایب

  • سنسور MFT کوچک‌تر از APS-C
  • بدنه پلاستیک

مشخصات فنی

Olympus OM-D E-M10 Mark IV
نوع: سنسور بدون آینه
لنز: میکرو چهار سوم
رزولوشن:  20.3مگاپیکسل
مانت لنز:  MFTS
وزن: 383 گرم
محدوده ISO:  (تقریباً 80) – 25600
صفحه نمایش: 3 اینچ ، صفحه نمایش لمسی کج 180 درجه، 1037 هزار نقطه
منظره یاب:  EVF، 2360 هزار نقطه
اتصال:  وای فای، بلوتوث
 حداکثر سرعت عکس برداری پی در پی: 8.7  فریم بر ثانیه
کاربری: ‌  حرفه ای
کیت لنز پیشنهادی: زوم M.Zuiko 14-42mm EZ ‘pancake

سری E-M10 طراحی ارزنده‌ای دارد، اما این نسخه Mark IV با یک سنسور 20 مگاپیکسلی، تثبیت‌کننده تصویر درون بدنه و یک مانیتور جدید لمسی قابل چرخش، قدرت و پیچیدگی را به دوربین اضافه می‌کند. همچنین دقت فوکوس خودکار نسبت به مدل قبل بهبود پیدا کرده و می‌تواند بروی سوژه متحرک فوکوس کند. در همین حالت، فوکوس خودکار با اولویت چهره  می‌تواند به کاربران اطمینان دهد که پرتره‌های واضح حتی در زوایای غیرمعمول را نیز با این دوربین ثبت کنند.

جالب است بدانید که به لطف صفحه نمایش چرخشی می‌توانید با این دوربین حتی سلفی هم بگیرید چرا که صفحه آن می‌تواند به سمت پایین هم برگردد.

طراحی و ساخت، OM-D E-M10 IV بسیار شبیه به نسخه قبلی Mark III به نظر می‌رسد  و همان طراحی قدیمی و صفحه‌های ارگونومیک را حفظ می‌کند. کنترل‌های دوربین و کلید پاور به راحتی پیدا می‌شود. فوکوس خودکار چشمی (Eye AF) به سرعت روی چشم‌های سوژه فوکوس می‌کند و پرتره‌های واضح ثبت می‌کند.

عملکرد دوربین در حین فیلم‌برداری هم بسیار چشمگیرتر بود و حین راه‌ رفتن هرگونه لرزش غیرعادی را پشتیبانی می‌کرد و خروجی در نهایت فیلم روان و یکدست بود.

بهترین دوربین‌های بدون آینه

2. Fujifilm X-T4

براکت قدرتمند در حین فیلم‌برداری

مزایا:

  • سنسور 1 مگاپیکسل
  • ویدئوی 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه
  • تثبیت بدنه

معایب:

  • قیمت بالا

مشخصات فنی:

 Fujifilm X-T4
نوع لنز: بدون آینه
سنسور : APS-C
رزولوشن: 26.1 مگاپیکسل
مانت لنز: فوجی فیلم
وزن: 607 گرم
صفحه نمایش: EVF ,پوشش  100%
منظره یاب: EVFMax
اتصال:  وای فای، بلوتوث
 حداکثر سرعت عکس برداری پی در پی: 11 فریم بر ثانیه
کاربری: ‌  حرفه ای
کیت لنز پیشنهادی: Fujinon XF18-55mm یا XF16-80mm.

 

Fujifilm X-T4 دوربین پرچمدار جدید در زمینه دوربین‌های بدون آینه Fujifilm APS-C X-mount است. دوربین بدون آینه حرفه ای مجهز به مانت APS-C که تثبیت کننده درون بدنه، صفحه نمایش لمسی با زاویه متغیر و حالت عکس‌برداری پی در پی سریع دارد. دوربین X-T4 عملکرد فوق‌العاده ویدئویی 4K با ضبط داخلی 10 بیتی 60p نیز ارائه می‌دهد.

 X-T4 دارای لرزشگیر تصویر درون بدنه است که تا 6.5 استاپ می‌تواند لرزش ها را جبران کند و شاتر جدید آن عملکرد بسیار ساکت‌تر و سرعت عکس‌برداری پیاپی بالاتر 15 فریم در ثانیه را در مقایسه با 11 فریم در ثانیه نسبت به مدل X-T3 ارائه می‌دهد. شما حتی می توانید از شاتر الکترونیکی تا 30 فریم در ثانیه در حالت 1.25x دوربین استفاده کنید، اما استفاده از شاتر مکانیکی برای سوژه‌هایی که سریع حرکت می‌کنند مناسب‌تر است. باتری آن تا 500 عکس در حالت عادی به خوبی کار می‌کند و احتیاج به شارژ مجدد ندارید.

از دیگر تکنولوژی های جدید می‌توان به حالت جدید شبیه‌سازی فیلم سینمایی، الگوریتم فوکوس خودکار برای تشخیص بهتر چهره و چشم و برخی کنترل‌های اصلاح‌شده در بالای دوربین اشاره کرد. ممکن است ظاهر دوربین کمی قدیمی بنظر برسد اما تنظیمات دوربین همیشه در دسترس شماست و حتی بدون روشن کردن دوربین قابل تغییر است. این طراحی به شما در کنترل نوردهی و تنظیمات مناسب کمک می کند.

 تنها ایراد کوچکی که به دوربین فوجی فیلم می‌توان گرفت این است که بخشی برای سوکت هدفون در نظر گرفته نشده و به آداپتور احتیاج پیدا می‌کنید.

بهترین دوربین‌های بدون آینه

3. نیکون Z9

 بهترین دوربین هیبریدی برای عکاسان حرفه ای

مزایا:

  • وضوح تصویر 8K با نرخ 60p
  • عکس‌برداری پشت سر هم با 120 فریم در ثانیه
  • استفاده از تکنولوژی Deep Learning AF

معایب:

  • صفحه نمایش ثابت است.
  • وزن نسبتاً بالا
  • برخی از قابلیت‌ها ممکن است تا سال 2022 در دسترس نباشند.

 

مشخصات فنی

نیکون Z9
نوع لنز: DSLRS
فوکوس خودکار: 493 نقطه هیبریدی به همراه تشخیص کنتراست
رزولوشن: فول فریم  45.7 مگاپیکسل
رزولوشن فیلم:  8K
وزن:  1340 گرم
صفحه نمایش: نمایش لمسی دو جهته 3 اینچی
اتصال:  وای فای، بلوتوث
حداکثر سرعت عکس برداری پی در پی:   20 فریم بر ثانیه
کاربری: ‌  حرفه ای

 

وقتی پای صحبت به فیلم‌برداری برسد، این دوربین هیولای مطلق است که حتی Canon EOS R3 را از دور رقابتی خارج می‌کند. نیکون Z9 قابلیت ضبط ویدیوی 8K 60p یا 8K 30p با محدودیت ضبط حداکثر 2 ساعت را دارد. نیکون  شاتر مکانیکی را به طور کامل حذف کرده و می‌توانید با  120 فریم در ثانیه عکاسی پی در پی انجام دهید که حداکثر سرعت شاتر به 1/32000 می‌رسد. این سرعت برای عکاسی ورزشی و پرندگان بسیار عالی است و می‌توانید با آن لحظات نابی را شکار کنید.

 Z9 مجهز به Deep Learning AF است که  9 نوع تصویر را تشخیص می‌دهد: چشم ، صورت، سر و بالاتنه انسان و چشم، سر و بدن حیوانات و همچنین وسایل نقلیه چون ماشین، هواپیما، قطار و موتور. از جمله ویژگی های پیشرفته این دوربین می توان به استفاده از هوش مصنوعی اشاره کرد که حتی به مرور زمان با آپدیت های جدید این ویژگی ارتقا پیدا می کند.

فوکوس خودکار این دوربین می‌تواند در هر ثانیه 120 بار محاسبات را چک کند تا کوچکترین تغییر از سوژه را ثبت کند. حتی می توانید در یک منظره که سوژه های زیادی دارید فوکوس دوربین را فقط بروی یک سوژه دلخواه قرار داده تا دوربین رنگ و نور را بر اساس آن دنبال کند.

این دوربین قادر است 700  شات را ثبت کند و از باتری 3300 میلی آمپری بهره می‌برد. طراحی بدنه دوربین درست مثل سایر دوربین‌های Z نیکون است و تنها تفاوت در تغییر جای دکمه‌ها است.

بهترین دوربین‌های بدون آینه

4. سونی A1

Sony A1 غول همه فن حریف با قیمت عجیب!

مزایا

  • وضوح 50 مگاپیکسل
  • ویدیو 8K
  • عکاسی پیاپی 30 فریم بر ثانیه

معایب

  • قیمت فوق العاده بالا

مشخصات فنی

سونی A1
نوع : سنسور بدون آینه فول فریم
رزولوشن: 50.1 مگاپیکسل
وزن: 737 گرم
صفحه نمایش: صفحه نمایش FES 3 اینچی
منظره یاب: الکترونیک، 9.44 میلیون نقطه
 حداکثر سرعت عکس برداری پی در پی: 30 فریم بر ثانیه
حداکثر وضوح فیلم‌برداری: 8K
کاربری: ‌  حرفه ای

 

Sony A1 بهترین دوربین تکنولوژیک است که واقعاً می‌تواند همه کارها را انجام دهد. قبلاً دوربین‌ها تنها می‌توانستند سرعت، وضوح یا قابلیت فیلم‌برداری خوبی را ارائه دهند، اما A1 تمامی این ویژگی های سه گانه را در خود ارائه داده و حتی دوربین‌های ورزشی و ویدیویی اختصاصی را شکست می‌دهد. با این حال قیمت بالای این دوربین ، تنها عیب بزرگ آن محسوب می شود، سونی با ساخت این دوربین عملا دو دوربین دیگر خود یعنی Sony A9 Mark II ( دوربین فوق العاده برای ورزش) و  Sony A7S Mark III ( با قابلیت های عالی ویدیوی 4K در برابر ضبط 8K ) را براحتی کنار می‌گذارد!

این دوربین با رندر کردن طبیعی رنگ و کنترل رنگ و هایلایت، فیلم های استاندارد سینمایی برایتان ضبط می کند. شاتر الکترونیکی سونی می‌تواند بدون تاخیر با نرخ 240 فریم بر ثانیه عکس بگیرد. قابلیت جدید دیگر این دوربین کنترل از راه دور بوسیله 2×2 MIMO است. سونی آلفا 1 اولین دوربینی است که می‌تواند ویدیو 8K گرفته و وضوح 50 مگاپیکسل در تصاویر ارائه دهد و همزمان با سرعت بالا و پشت سر هم عکس برداری کنند. بدنه دوربین از جنس الیاژ منیزیم است که سبک بوده و به راحتی در  زمان طولانی دوام زیادی دارد.

 تثبیت‌کننده تصویر 5 محوره  برای جبران لرزش تا 5.5 استاپ کاملاً عالی عمل می‌کند و دیگر نیازی به سه پایه یا تکیه گاه برای عکاسی یا فیلم برداری ندارید. معمولا دوربین ها برای حفظ قیمت رزولوشن را فدای ویژگی های دیگر یا افزایش سرعت عکس‌برداری می‌کنند. از نظر فنی این دوربین رقبای دیگر خود را از دور خارج می‌کند اما قیمت آن کمی جای تأمل دارد.

5. Panasonic Lumix S5

ارزش دوربین به نسبت قیمت عالی

مزایا

  • سبک و جمع و جور
  • کیفیت ویدیو فوق العاده خوب
  • لنز کیت 20-60 میلی متری فوق عریض

معایب

  • کنتراست AF
  • قیمت نسبت به هر مکان متفاوت است.

مشخصات فنی

Panasonic Lumix S5
نوع : بدون آینه فول فریم
سنسور: CMOSM
رزولوشن: 24.2 مگاپیکسل
مانت لنز: L-mount
محدوده ایزو :‌ 100تا 51,200
وزن: 714 گرم
صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی 3 اینچی
منظره یاب: الکترونیک، 9.44 میلیون نقطه
 حداکثر سرعت عکس برداری پی در پی: 7 فریم در ثانیه (شاتر مکانیکی)، حالت عکس‌برداری 6K (18 مگاپیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه)
کیفیت ویدئو:  4K/60p
قابلیت اتصال: وای فای، بلوتوث
کاربری: ‌ معمولی
کیت پیشنهادی: 20-60 میلی متری

 

Lumix S1  و S1R  دوربین های چشمگیر و قدرتمند برند پاناسونیک هستند اما با عرضه Lumix S5 که اساساً همان قدرت تصویربرداری 24 مگاپیکسلی مانند Lumix S1 را ارائه می دهد و حدودا وزن 300 گرم کمتر  دارد  به عنوان جایگزین بهتر معرفی شد. طراحی محصول به گونه ای است که هم برای عکس برداری و هم برای فیلم‌برداری با کیفیت 4K/60p 10بیتی 4:2:0  مناسب است.

پاناسونیک Lumix S5 با حالت عکس 6K برای عکاسی پی در پی با سرعت 30 فریم در ثانیه بسیار عالی عمل می کند. این دوربین سنسورهای فول فریم بزرگتری نسبت به سایر دوربین ها دارد و تقریبا 2.5 برابر بهتر می‌تواند نور بازتاب شده از اجسام را جمع آوری کند، نویز را مدیریت کرده و عملکرد در نور کم را بهبود ببخشد.

بدنه این دوربین از آلیاژ منیزیم بوده و نسبت به دو دوربین رده ی خود سبک تر است. از جمله قابلیت های آن می توان به سیستم فوکوس خودکار قدرتمند برای عکس و فیلم‌برداری از سوژه متحرک اشاره کرد و همچنین به کمک الگوریتم های نوین در Deep Learning باعث شده که عمق و کیفیت رنگ تصاویر بیشتر شده و سوژه بدون درنگ تشخیص داده شود. Lumix S5 دارای تثبیت کننده 5 استاپ و 5 محوره است که حتی در حین راه رفتن تجربه خوبی از ضبط را به شما ارائه می کند.

بهترین دوربین‌های بدون آینه

دوربین Nikon Z6

 دوربین Nikon Z6 که توسط شرکت Nikon معرفی شده است از یک حسگر 25 مگاپیکسلی فول فریم از نوع BSI CMOS برخوردار است. شرکت Nikon در ساخت این دوربین از جدیدترین پردازنده خود یعنی EXPEED 6 استفاده کرده است. بازه حساسیت ISO در این دوربین بین 100 تا 51200 قرار گرفته است. حسگر این دوربین از سیستم فوکوس خودکار پیشرفته برخوردار است که از 273 نقطه تشکیل شده است و می‌تواند چیزی در حدود 90% از محدوده را پوشش دهد.

همچنین این حسگر به یک لرزشگیر 5 محور نیز مجهز شده است که در هنگام عکاسی و فیلمبرداری از کارایی بسیار بالایی برخوردار است. این دوربین می‌تواند تصاویر ویدیویی را با کیفیت UHD 4K و با سرعت حداکثر 30 فریم بر ثانیه ضبط نماید و این قابلیت این دوربین را به بهترین دوربین عکاسی بدون آینه 2020 از نظر برخی از کاربران تبدیل کرده است. همچنین این دوربین به الگوریتمی به نام N-Log Gamma برای فیلمبرداری مجهز شده است که به واسطه خروجی HDMI فعال شده و می‌تواند کیفیتی در سطح سینمایی را تولید کند.

بدنه این دوربین از نوع کامپکت است و در مقایسه با دوربین‌های DSLR از وزن نسبتا کمتری برخوردار است و در برابر نفوذ گرد و غبار و ضربه بسیار مقاوم و محکم است. شرکت Nikon این دوربین را به دو صفحه نمایش مجهز کرده است که یکی از آن‌ها در قسمت بالای دوربین قرار دارد و وظیفه نمایش اطلاعات و تنظیمات دوربین را برعهده دارد و صفحه نمایش دوم نیز در قسمت پشت این دستگاه قرار دارد. صفحه نمایش دوم این دستگاه 3.2 اینچ است و از نوع TFT LCD لمسی می‌باشد و از دقت 3.690.000 نقطه برخوردار است و از نظر نمایشگر در رده اول بهترین دوربین عکاسی بدون آینه 2020 قرار می‌گیرد.

این صفحه نمایش از منظره یاب نقطه‌ای برخوردار است و بر روی آن پوششی از نوع Fluorine قرار دارد که از جذب لکه و اثر انگشت جلوگیری می‌کند. همچنین این صفحه نمایش قابلیت چرخش در راستای عمود را نیز دارا می‌باشد. شرکت Nikon برای ذخیره اطلاعات این دوربین را به یک درگاه XQD تجهیز کرده است. راه ارتباطی این دوربین با دستگاه‌های هوشمند دیگر از طریق WiFi و بلوتوث فراهم شده است. 

دوربین FujiFilm X-T30

 دوربین FujiFilm X-T30 توسط شرکت FujiFilm و به صورت بدون آینه و برای عکاسی حرفه‌ای و فیلمبرداری طراحی و ساخته شده است. شرکت FujiFilm در ساخت این دوربین از یک حسگر 26مگاپیکسلی از نوع X-Trans CMOS 4 استفاده کرده است که اندازه آن APS-C است و از قابلیت Back illuminated برخوردار است.

همچنین این شرکت محصول جدید خود را به پردازشگر X-Processor 4 مجهز کرده است که از 4 هسته پردازشی برخوردار است و بسیار سریع و قدرتمند است. تجهیز این دوربین به حسگر و پردازنده قدرتمند موجب شده است تا میزان حساسیت این دوربین بین 80 تا 51200 قرار گیرد. این دوربین می‌تواند تصاویر ویدیویی را با کیفیت DCI/UHD 4K و با سرعت حداکثر 30 فریم بر ثانیه ثبت نماید. این دوربین با شاتر مکانیکی می‌تواند با سرعت 8فریم بر ثانیه به ثبت تصاویر بپردازد و با استفاده از شاتر الکترونیکی این سرعت به 30 فریم بر ثانیه می‌رسد.

منظره‌یاب این دوربین از نوع OLED بوده و دارای دقتی در حدود 2.360.000 نقطه است. این دوربین به یک صفحه نمایش لمسی 3 اینچی از نوع TFT LCD تجهیز شده است که از دقت 1.040.000 نقطه برخوردار است و دارای قابلیت چرخش نیز می‌باشد. قابلیت چرخش این صفحه نمایش امکان تصویربرداری از زوایای مختلف را برای کاربران فراهم می‌کند.

همچنی این دوربین به WiFi و بلوتوث نیز مجهز شده است که امکان اتصال این دوربین با دستگاه‌های هوشمند دیگر را نیز فراهم می‌کند. سایر اتصالات این دوربین شامل USB، HDMI، میکروفون استریو، اسپیکر مونو و درگاه کارت های حافظه SD/SDHC/SDXC، وایرلس داخلی، ریموت کنترل هستند. همچنین این دستگاه دارای یک باطری از نوع لیتیوم بوده و مدل آن NP-W126S می‌باشد که با هر بار شارژ می‌تواند تا 380 شات دوام داشته باشد. 

دوربین Nikon Z50

دوربین Z50 که توسط شرکت Nikon ساخته شده‌است به یک حسگر 21 مگاپیکسلی از نوع CMOS برخوردار شده است که دارای اندازه سنسور APS-C می‌باشد و بهترین دوربین عکاسی بدون آینه 2020 از در بین دوربین‌های دارای سنسور APS-C است. شرکت Nikon در ساخت این دوربین از جدیدترین پردازنده خود استفاده کرده است که EXPEED 6 نام دارد. همچنین بازه حساسیت ISO در این دوربین مابین 100 تا 51200 قرار گرفته‌است که در صورت نیاز تا 204800 نیز قابل افزایش است.

همچنین این حسگر از یک سیستم فوکوس خودکار پیشرفته برخوردار است که از نوع تشخیص فاز تا 209 نقطه می‌باشد و می‌تواند 90% محدوده را پوشش دهد. همچنین حسگر این دوربین از یک لرزشگیر دیجیتال نیز برخوردار است که در هنگام عکاسی و یا فیلمبرداری بسیار کاربرد دارد و می‌تواند لرزش‌ها را در هر جهتی به حداقل میزان برساند.

این دوربین می‌تواند تصاویر ویدیویی را با کیفیت UHD 4K و سرعت حداکثر 30 فریم بر ثانیه ضبط کند. بدنه این دوربین به صورت کامپکت طراحی و ساخته شده است که همین امر سبب گشته تا از وزنی کمتر در مقایسه با دوربین های DSLR برخوردار باشد اما در عین حال از استحکام قابل قبولی نیز برخوردار است. این دوربین به یک صفحه نمایش 3.2 اینچی از نوع TFT LCD لمسی مجهز شده است که دارای دقت 1.040.000 نقطه است.

این صفحه نمایش قابلیت چرخش دارد و می تواند در جهت عمودی چرخ انجام دهد. این دوربین به لطف بهره‌مندی از یک پردازشگر قدرتمند و سنسوری با کیفیت بالا، می تواند تصاویری با سرعت 11 فریم بر ثانیه ثبت نماید که از ویژگی‌های خوب این دوربین به شمار می‌آید.

دوربین Sony A7R IV

 این دوربین چهارمین نسل از دوربین های سری A7R IV شرکت Sony به شمار می آید که از رزولوشن بسیار بالایی برخوردار است و برای پروژه های عکاسی بسیار کاربر دارد. شرکت Sony این دوربین را به یک حسگر 61مگاپیکسلی فول فریم تجهیز کرده است که از نوع BSI CMOS بوده و از کیفیت تصویر بسیار بالایی برخوردار است. این دوربین از نظر رزولوشن سنسور بهترین دوربین عکاسی بدون آینه 2020 است.

این دوربین در کنار حسگری بسیار با کیفیت، از یک پردازشگر بسیار قدرتمند به نام BIONZ X نیز برخوردار شده است که به حسگر این دوربین کمک می‌کند تا بتواند تصاویر را با سرعت و کیفیت بسیار بالا به ثبت برساند. این دو سخت افزار قدرتمند در کنار یکدیگر موجب گشته اند تا این دوربین بتواند تصاویری با کیفیت و وضوح بالا ثبت نماید و در کنار تمامی این ویژگی‌ها دینامیک رنج 15 استاپی را نیز در اختیار کاربر قرار می دهد که از این نظر، این دوربین بهترین دوربین عکاسی بدون آینه 2020 است. همچنین این دوربین می‌تواند تصاویر پیاپی را با سرعت 10فریم بر ثانیه ثبت کند.

دوربین Canon EOS RP

شرکت کانن در کنار مدل EOS R ، مدل Canon EOS RP را نیز عرضه کرده است تا شانس خود را در ارائه بهترین دوربین عکاسی بدون آینه 2020 به کاربران بیازماید. این دوربین کامپکت دارای حسگر فول فریم 26 مگاپیکسلی از نوع CMOS است. همچنین این دوربین می‌تواند تصاویر ویدیویی با کیفیت 4K و حداکثر سرعت 24فریم بر ثانیه را ضبط کند. این دوربین از دو درگاه کارت حافظه SD از نوع UHS-II و ورودی میکروفون و هدفون برخوردار است. منظره‌یاب این دوربین از نوع الکترونیکی 0.39 اینچی است و از رزولوشن 2.360.000 نقطه برخوردار است و برخلاف تمامی دوربین‌های مانند خود، کاملاً باز می‌شود و می‌تواند به صورت 180 درجه به سمت بیرون بچرخد.

این دوربین به یک صفحه نمایش لمسی 3 اینچی تجهیز شده است که قابلیت چرخش دارد و امکان تصویربرداری در جهت‌های مختلف را برای کاربران فراهم می‌کند و از دقت 1.040.000 نقطه برخوردار است و امکان فوکوس دقیق تری را برای کاربران فراهم می‌کند. شرکت Canon یکی از بهترین سیستم‌های فوکوس خودکار را در دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری مورد استفاده قرار می‌دهد که از ویژگی تشخیص سریع سوژه و فوکوس برخوردار هستند. مانت مورد استفاده در این دوربین از نوع RF بوده و از استحکام بسیار بالایی برخوردار است. 

سخن پایانی

انتخاب بهترین دوربین عکاسی بدون آینه از لیست بالا ممکن است کمی سخت به نظر برسد و این امر رقابت تنگ‌تری بین برندها ایجاد می‌کند. با بیان مشخصات مهم چون سرعت شاتر و عکس‌برداری پی در پی و همچنین دقت فوکوس خودکار هر دوربین شما می توانید میزان نوردهی و عملکرد دوربین را ارزیابی کنید. البته اگر از کیت لنز متفاوتی استفاده کنید، قطعاً راندمان متفاوت تری هم دریافت خواهید کرد. بهتر است در زمان خرید دوربین ابتدا کاربری که از یک دوربین انتظار دارید  را لحاظ کنید و سپس متناسب با نیازتان، دوربین را انتخاب کنید.

اگر به دنبال خرید یک دوربین مناسب برای فیلمبرداری و یا عکاسی هستید، از طریق شماره های موجود در سایت با کارشناسان میلادکم تماس بگیرید که برای خریدی درست و مطمعن شما را راهنمایی کنند. میلادکم دارای سال ها سابقه در حوزه فروش تجهیزات فیلمبرداری و عکاسی است و تمامی محصولات را با ارائه ضمانت کالا و به قیمت روز به مشتریان عزیز تحویل داده میشود.

miladcam.com

پست های اخیر

سبد خرید