با‌توجه به نوسانات قیمت لطفا پیش از ثبت سفارش تماس بگیرید.

تولید فوجی‌فیلم پیش از عرضه

تولید فوجی‌فیلم پیش از عرضه

چهار سال پس از عرضه مدل موفق X100V، فوجی‌فیلم با جانشین مورد انتظار آن، X100VI، به بازار بازگشت. جهش به وضوح ۴۰ مگاپیکسل این دوربین را به انتخابی جذاب برای عکاسان تبدیل کرد، تا جایی که از زمان عرضه در فوریه تقریباً همواره ناموجود بوده است. این موضوع حتی با وجود افزایش چشمگیر ظرفیت تولید فوجی‌فیلم پیش از عرضه و سپس گسترش دوباره تولید چند روز پس از ورود X100VI به بازار، همچنان ادامه دارد.

آیا X100VI فقط محبوب است یا واقعاً دوربینی عالی است؟

بله، بدون شک عالی است. این دوربین نه‌تنها عملکردی فوق‌العاده در ثبت تصاویر دارد، بلکه استفاده از آن نیز تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش است.

جارون اشنایدر، کارشناس مشهور، درباره X100VI می‌نویسد:

«محبوبیت X100VI کاملاً شایسته است. سنسور ۴۰ مگاپیکسلی ارتقایافته و سیستم تثبیت‌کننده تصویر داخلی، این مدل را به کاربردی‌ترین دوربین سری X100 تبدیل کرده است.» او این دوربین را در میان تجهیزات عکاسی موردعلاقه‌اش در سال ۲۰۲۴ قرار داده است.

اما شاید مهم‌ترین نکته این باشد که استفاده از X100VI واقعاً لذت‌بخش است. این دوربین از آن دسته ابزارهایی است که می‌تواند دوباره عشق به عکاسی را در شما زنده کند. برای ما، قطعاً همین کار را انجام داد.» اشنایدر این‌گونه نتیجه‌گیری می‌کند.

البته لذت کار با محصولات فوجی‌فیلم به همین‌جا ختم نمی‌شود. حدود سه ماه پس از معرفی X100VI، فوجی‌فیلم از دوربین GFX100S II رونمایی کرد. این مدل، سبک‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین دوربین مدیوم‌فرمت ۱۰۰ مگاپیکسلی فوجی‌فیلم تاکنون است. GFX100S II که تنها هشت ماه پس از پرچم‌دار GFX100 II به بازار آمد، بسیاری از ویژگی‌های مدل پرچم‌دار را در قالبی جمع‌وجورتر و با قیمتی شگفت‌انگیز ارائه می‌دهد.

مدل GFX100S II از نظر طراحی ظاهری و حس کاربری، شباهت زیادی به نسخه قبلی دارد، اما در بخش داخلی بهبودهای چشمگیری داشته است. از جمله این به‌روزرسانی‌ها می‌توان به سنسور ۱۰۰ مگاپیکسلی بازطراحی‌شده، منظره‌یاب الکترونیکی با وضوح بالاتر، تثبیت‌کننده تصویر داخلی قوی‌تر، سرعت عکاسی بیشتر و عملکرد فوق‌العاده بهتر در فوکوس اتوماتیک اشاره کرد. این‌ها تنها بخشی از ارتقاهای این مدل هستند.

کریس نیکولز در این باره می‌نویسد: «GFX100S II برای تعداد بسیار بیشتری از افراد، به‌عنوان یک دوربین مدیوم‌فرمت، گزینه‌ای منطقی‌تر و عملی‌تر از هر انتخاب دیگری در بازار خواهد بود.»

با اینکه GFX100S II بدون شک از نظر ارزش در دنیای مدیوم‌فرمت یک انتخاب عالی است، اما همچنان برای بیشتر عکاسان قیمتی بسیار بالا و دست‌نیافتنی دارد. در همین زمان، فوجی‌فیلم دوربین X-T50 را معرفی کرد؛ مدلی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر و در دسترس‌تر.

این دوربین با طراحی شیک و استفاده از پیچ اختصاصی Film Simulation، که بحث‌هایی را برانگیخته، سنسور ۴۰ مگاپیکسلی X-Trans CMOS 5 HR دوربین X-T5 را با ابعاد جمع‌وجور مشابه دوربین‌هایی مانند X-T30 ترکیب کرده است.

X-T50 به طور خاص برای عکاسان مبتدی و افرادی که تازه وارد دنیای عکاسی شده‌اند طراحی شده است، اما همچنان توانایی ارائه تصاویر باکیفیت را برای کاربران در تمام سطوح مهارتی حفظ کرده است. این دوربین شاید یک انتخاب فوق‌العاده برای تولیدکنندگان محتوای تازه‌کار نباشد، اما این ایرادی ندارد، زیرا فوجی‌فیلم برای این گروه نیز محصول جدیدی در نظر گرفته است.

در اواسط ماه اکتبر، فوجی‌فیلم از دوربین X-M5 رونمایی کرد. این دوربین که سبک‌ترین مدل در سری X است، طراحی شیک و باریکی دارد و منظره‌یاب الکترونیکی را حذف کرده است. با این وجود، وعده ارائه قابلیت‌های باکیفیت برای عکاسی و فیلم‌برداری را به کاربران هیبریدی می‌دهد.

تولید فوجی‌فیلم پیش از عرضه

تولید فوجی‌فیلم پیش از عرضه

دو دوربین چاپ سریع جدید

پیش از پرداختن به لنزهای جدید فوجی‌فیلم، باید نگاهی کوتاه به دنیای بسیار پررونق عکاسی فوری انداخت. بازاری که فوجی‌فیلم به لطف سری Instax مدت‌ها است در آن پیشتاز بوده است.

امسال، فوجی‌فیلم از دو دوربین جدید Instax رونمایی کرد که هر کدام در دو انتهای طیف اندازه قرار دارند. اولین دوربین جدید، Instax Mini 99، با طراحی کلاسیک و استفاده از فیلم Instax Mini فوجی‌فیلم عرضه شده است. این دوربین شامل پیچ‌های کنترلی جدید برای Color Effect و Brightness Control، حالت‌های جدید عکاسی، یک سوئیچ برای ایجاد وینیت، سه حالت فوکوس و یک دستگیره جداشونده است که به پایه سه‌پایه متصل می‌شود.

کریس نیکولز در بررسی عملی خود از این دوربین، بر فاکتور سرگرمی آن تأکید کرد. او طراحی هوشمندانه، ویژگی‌های جذاب برای علاقه‌مندان به عکاسی و دسترسی‌پذیری Instax Mini 99 را ستود. این دوربین بیشتر از یک دوربین اسباب‌بازی است. نیکولز در پایان گفت: «من قطعاً در تمام مدتی که با این دوربین کار می‌کردم، لذت بردم و این خود نکته‌ای مهم است.»

فوجی‌فیلم به همین جا بسنده نکرد. چند ماه بعد، از دوربین Instax Wide 400 رونمایی کرد؛ یک دوربین چاپ فوری بزرگ با دستگیره ضخیم، لنز داخلی بزرگ و اندازه چاپ فوری ۳٫۴ × ۴٫۲۵ اینچ که تجربه‌ای متفاوت را ارائه می‌دهد.

در حالی که Instax Mini 99 با موفقیت توانسته فاصله بین راحتی استفاده و ویژگی‌های مناسب برای علاقه‌مندان به عکاسی را پر کند، Instax Wide 400 کاملاً تمرکز خود را بر روی مبتدیان قرار داده است. این دوربین تقریباً هیچ کنترل دستی ارائه نمی دهد که این موضوع کمی ناامیدکننده است. با این حال، Instax Wide 400 ممکن است برای کسانی که فقط می‌خواهند به ترکیب‌بندی عکس فکر کنند و هیچ چیز دیگری را مد نظر قرار ندهند، کاملاً مناسب باشد. و این هیچ مشکلی ایجاد نمیکند.

 

تولید فوجی‌فیلم پیش از عرضه

تولید فوجی‌فیلم پیش از عرضه

چهار (یا شاید سه؟) لنز جدید

سال ۲۰۲۴ سال جالبی برای لنزهای فوجی‌نون بود. در ماه مه، فوجی‌فیلم از لنز GF 500mm f/5.6 R LM OIS WR برای دوربین‌های GFX از نوع مدیوم فرمت رونمایی کرد. این لنز طولانی‌ترین لنز GF تاکنون است و با توجه به فاصله کانونی معادل ۳۹۶ میلی‌متر، به طرز شگفت‌آوری جمع‌وجور و سبک است.

کریس نیکولز در بررسی GF 500mm f/5.6 می‌نویسد: «عکاسی از حیات وحش با دوربین Fujifilm GFX تجربه‌ای جدید است که اصلاً انتظار نداشتیم، اما لنز ۵۰۰ میلی‌متری این امکان را فراهم کرده است.» با پیشرفت‌های چشمگیر در عملکرد و فوکوس اتوماتیک در دوربین‌های جدید GFX، فوجی‌فیلم در حال ایجاد یک مسیر کاملاً جدید در فضای دوربین‌های فرمت میانه است: عکاسی ورزشی و حیات وحش. لنز جدید GF 500mm نقش مهمی در این مسیر ایفا می‌کند و عملکرد بسیار عالی دارد.

ما کمی از ترتیب معمول خارج می‌شویم، اما در ماه اکتبر، لنز GF 500mm f/5.6 دوباره با نام XF 500mm f/5.6 R LM OIS WR معرفی شد. این لنز بر اساس همان طراحی اپتیکی و بدنه GF 500mm ساخته شده است و فاصله کانونی معادل ۷۶۲ میلی‌متر را در دوربین‌های APS-C X Series ارائه می‌دهد. در حالی که نسخه GF مشکی است، نسخه XF خاکی روشن است. به جز این، تنها تغییر دیگر در این لنز، نوع دهانه لنز است که باعث می‌شود پشت لنز کمی باریک‌تر به نظر برسد.

لنز GF 500mm f/5.6 عملکرد بسیار خوبی روی دوربین‌های GFX با فرمت میانه و دایره تصویر بزرگ آن داشت، بنابراین تعجبی ندارد که نسخه XF حتی بهتر عمل کند، زیرا تنها از بخش مرکزی دایره تصویر استفاده می‌کند که جایی که شارپ ترین وضوح تصویر را دارد.

برای این که ویدیوی بالا منطقی به نظر برسد، کمی از ترتیب معمول خارج می‌شویم؛ در ماه اکتبر، فوجی‌فیلم همچنین از لنز XF 16-55mm f/2.8 R LM WR II رونمایی کرد. این لنز نسخه به‌روز شده و کوچک‌تر 16-55mm f/2.8 محبوب سال ۲۰۱۵ است که طراحی اپتیکی و عملکرد مدرن‌تری به آن داده شده است. در طول دهه گذشته تغییرات زیادی در مهندسی اپتیک رخ داده، بنابراین فوجی‌فیلم تصمیم گرفت که زمان آن فرا رسیده تا لنز زوم استاندارد حرفه‌ای خود را به‌روز کند.

 

تولید فوجی‌فیلم پیش از عرضه

تولید فوجی‌فیلم پیش از عرضه

نسخه جدید «مارک II» کوچک‌تر، سبک‌تر، سریع‌تر و شارپ‌تر از نسخه قبلی شناخته‌شده‌اش است. چه چیزی بیشتر از این می‌توان درخواست کرد؟

چهارمین لنز جدید فوجی‌فیلم در سال ۲۰۲۴ هم‌زمان با معرفی X-T50 در ماه مه عرضه شد: XF 16-50mm f/2.8-4.8 R LM WR. این لنز که در فوریه و هنگام رونمایی از X100VI معرفی شد، جانشین لنز افسانه‌ای XF 18-55mm f/2.8-4 است که بی‌تردید یکی از بهترین و تأثیرگذارترین لنزهای کیت ساخته‌شده تا به امروز به شمار می‌رود.

لنز جدید در انتهای واید، زاویه دید وسیع‌تری دارد، در انتهای تله کوتاه‌تر است و همچنین سرعت کمتری دارد. همانطور که نیکولز گفته است: «لنز جدید Fujifilm XF 16-50mm f/2.8-4.8 قطعاً مسئولیت بزرگی بر دوش دارد.» متاسفانه این لنز به‌طور کامل موفق عمل نکرده و به‌وضوح بهبود چشمگیری نسبت به مدل قبلی خود ندارد.

نیکولز توضیح می‌دهد: «به‌طور کلی تصور نمی‌کنم این لنز جدید همان جایگاه افسانه‌ای لنز قدیمی ۱۸-۵۵ میلی‌متری را پیدا کند، اما فکر می‌کنم در آینده به‌عنوان یک لنز معتبر و کارآمد شناخته خواهد شد.»

پست های اخیر

سبد خرید