با‌توجه به نوسانات قیمت لطفا پیش از ثبت سفارش تماس بگیرید.

قیمت دوربین دیجیتال سونی

معرفی برند سونی (Sony)

قیمت دوربین دیجیتال سونی: شرکت سونی اولین بار توسط ایبوکا ماسارو و موریتا آکیو در سال 1946 با نام توکیو تسوشین کوگیو (“شرکت مهندسی مخابرات توکیو”) تأسیس شد و تجهیزات مخابراتی تولید کرد. این شرکت در سال 1950  نوار ضبط مغناطیسی مبتنی بر کاغذ با نام تجاری Sony ایجاد کرد و در سال 1958 شرکت Sony Corporation به وجود آمد.

 

سال 1997 اولین سری دوربین‌های سونی با نام Mavica FD وارد بازار دوربین‌های دیجیتال شد که بعداً به مجموعه دوربین‌های Cyber-Shot اضافه گردید. سپس در سال 2005 سونی کمپانی دوربین کونیکا مینولتا را خرید و به دنبال آن اولین دوربین  DSLR سونی، آلفا 100 و همچنین مدل‌های APS-C Alpha DSLR با لنز ثابت وارد بازار شد.  در سال 2010، سونی E-mount را برای دوربین‌هایی که لنز قابل تعویض داشتند، عرضه کرد و مجموعه E-mount سونی از آن سال به بعد گسترش یافت. این پیشرفت تا به امروز ادامه داشته و تنوع مانت‌های دوربین‌های سونی شامل مدل‌های دیگری مانند  APS-C و فول فریم می‌شود. سونی اولین سازنده‌ای بود که سیستم لنز قابل تعویض بدون آینه فول فریم را برای عکاسان ارائه کرد و حتی امروزه نیز در چندین زمینه اصلی از برند های پیشگامان تکنولوژیکی محسوب می‌شود.

علی رغم موفقیت‌ها و شکست‌هایی که سونی در طی این سال‌ها کسب کرده؛ اما اکنون جزو 10 شرکت برتر در حوزه تولید دوربین و نمایشگر به شمار می‌رود. محصولات سونی شامل  گسترهٔ زیادی از لوازم خانگی، برقی، گوشی و تجهیزات هوشمند، خدمات مالی و اداری چون سونی موزیک و سونی موبایل می‌شود. به همین دلیل این شرکت از لحاظ تولیدات لوازم الکترونیکی شهرت فراوانی دارد.

جالب است بدانید سونی از کلمه لاتین sonus (“صدا”) مشتق شده و یک اصطلاح بین‌المللی است. اکنون دفتر اصلی سونی در توکیو قرار دارد؛ اما این شرکت بین‌المللی، چند ملیتی بوده و سایر شعب آن در اکثر کشورهای دنیا فعال است.

 

اولین دوربین دیجیتال سونی

در سال 1996، سونی اولین دوربین دیجیتال خود را با نام DSC-F1 عرضه کرد که رزولوشن آن یک سوم مگاپیکسل بود و چهار مگابایت حافظه داخلی داشت. صفحه نمایش این دوربین 1.8 اینچی و محفظه لنز قابلیت چرخش 180 درجه داشت که به راحتی حالت عکاسی سلفی را پشتیبانی می‌کرد. (البته این کاربرد آن زمان چندان مشخص نبود!)

این دوربین قابلیت فیلم‌برداری در حالتی که لنز را بچرخانید، نداشت؛ اما در دهه 90 جزو پر فروش ترین دوربین‌های عکاسی به شمار می‌رفت.

 

شرکت سونی واقع در انگلستان دو دوربین جدید از همان مدل وارد بازار کرد که کمی با مدل قبلی متفاوت بود.

DKC-ID1 نسخه گران‌تر و جدید سونی بود که زوم 12 برابری، منظره یاب الکترونیکی و فضای ذخیره‌سازی کارت PC قابل حمل داشت. پس از آن ID1 به عنوان  اولین دوربین عکاسی دیجیتال یا سری DSC دوربین حرفه‌ای سونی در بازار عرضه شد.

Figure 1تصاویر گرفته شده با دوربین  DSC F1 سونی.

Figure 2 تصاویر گرفته شده با دوربین  DSC F1 سونی

Figure 3تصاویر گرفته شده با دوربین  DSC F1 سونی

بررسی سهم بازار دوربین‌های عکاسی سونی

 

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که در سال 2022 سونی موفق به گرفتن بیشترین سهم در میان دوربین‌های دیجیتال را از آن خود کرده است و پیش‌بینی می‌شود سیر صعودی رشد سهام این کشور تا حداقل 10 سال آینده ادامه داشته باشد.

بیشترین سهم بازار از دوربین‌های فول فریم متعلق به شرکت سونی و پس از آن کانن و نیکون است.  همچنین بازار دوربین‌های ASP.C ، فول فریم و لنز ثابت نیز از سال 2021 تا کنون رشد چشمگیری داشته‌اند.

 

سهام بازار دوربین‌های فول فریم سونی از 32 درصد به 39 درصد افزایش پیدا کرده؛ اما سهام سایر برند های دوربین‌های فول فریم چون نیکون و کانن با کاهش 2-5 درصدی مواجه شده است.

در دسته دوربین‌های  APS-C، برند نیکون با افت 25 درصدی مواجه بود؛ اما سونی نسبت به سال قبل خود با رشد 44 درصدی دوربین‌های خود را به بازار عرضه کرد.

 

در میان کمپانی‌های سازنده سنسورهای CMOS ، سونی با حدود 50 درصد سهام جزو بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده سنسور درجهان به شمار می‌رود و پس از آن کمپانی سامسونگ و سونی ویژن با  22 و 13 درصد سهام فروش در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

امروزه رقابت بر سر انتخاب دوربین دیجیتال در بخش بدون آینه و کامپکت و لنز قابل تعویض میان کانن و سونی است و همچنین پیش‌بینی می‌شود دو قطبی کانن نیکون جای خود را به دو برند کانن و سونی بدهد. چرا که این دو مجموعه بزرگ در حال حاضر 79 درصد از سهام بازار دوربین‌های عکاسی جهان را از آن خود کرده‌اند.

 

نمایندگی رسمی سونی در ایران

نمایندگی مرکزی و رسمی سونی در ایران برای ارائه خدمات و سرویس‌های مرتبط با محصولات این شرکت است. این نمایندگی دو بخش فروش و تعمیر در نمایندگی مجاز محصولات و دوربین سونی (کرج و تهران و سایر شهرستان‌ها) دارد که مجهز به پیشرفته‌ترین تجهیزات و مجرب‌ترین کارشناسان حوزه است.

انواع مدل‌های لپ‌تاپ، تبلت، موبایل، تلویزیون، دوربین، لوازم خانگی و … در این مرکز به صورت اورجینال ارائه و تعمیر می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فعالیت‌ها و خدمات متنوع نمایندگی sony می‌توانید به سایر بخش‌های وب‌سایت سونی ایران مراجعه نمایید.

خدمات نمایندگی‌های رسمی سونی در ایران

کادر فنی نمایندگی سونی، ضمن ارائه خدمات تخصصی و حرفه‌ای در تلاش‌اند تا تعمیرات تخصصی انواع تلویزیون سونی اعم از LCD، LED، پلاسما و سینمای خانگی، تعمیر انواع موبایل و تبلت در دو بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، تعمیرات لپ‌تاپ و نوت‌بوک، ترمیم تخصصی دوربین‌های دیجیتال و حرفه‌ای، ترمیم فوق تخصصی انواع سیستم‌های صوتی و تعمیرات کنسول های بازی را برای مشتریان گرامی انجام دهند.

 

خدمات پس از فروش نمایندگی‌های رسمی سونی

نمایندگی سونی شعب مختلفی در تهران و سایر شهرستان‌ها دارد. چرا که  هدف این مجموعه، ارائهٔ خدمات پس از فروش متنوع و باکیفیت در تمام نقاط ایران است. خدمات پس از فروش سونی با توجه به مدل و نوع کالا شامل طیف وسیعی از سرویس‌های پشتیبانی می‌شوند که در جهت کسب رضایت مشتری است.

نمایندگی اصلی سونی، خدمات پس از فروش خود را در قالب حمل و نصب، راه اندازی، تهیه و توزیع قطعات یدکی، آموزش، تشخیص اختلال، ترمیم و رفع انواع خرابی انواع محصولات سونی، ارائه می‌نماید.

 

 

 

 

دوربین بدون آینه چیست؟

دوربین بدون آینه همان‌طور که از اسمشان مشخص است بدون آینه بازتابی کار می‌کند. نور تابیده شده لنز مستقیماً از سنسور دیجیتال می‌گذرد و سپس تصویر شما را روی صفحه LCD دوربین، نمایش می‌دهد. در همین حال می‌توانید تنظیمات دلخواه را انجام دهید و تصویر خود را قبل از گرفتن عکس در حالت پیش نمایش ببینید.

دوربین دیجیتال

دوربین دیجیتال همانند دوربین‌های قدیمی است که برای گرفتن عکس و فیلم از حسگرهای حساس به نور استفاده می‌کند و تصویر پردازش شده به کاربر به صورت پیش نمایش نشان داده می‌شود.

برخلاف دوربین‌های قدیمی که تصویر کم حجم را روی فیلم (آنالوگ) ضبط می‌کردند، دوربین‌های دیجیتال اعداد گسسته ای را روی کارت حافظه فلش ضبط می‌کنند. همچنین در کنار این اعداد تعداد رنگ‌هایی که قابل نمایش هستند نیز ذخیره شده و تصاویر به کامپیوتر منتقل می‌شوند. امروزه دوربین‌های دیجیتال به روش‌های مختلفی می‌توانند اطلاعات را انتقال دهند.

 

دوربین‌های دیجیتال تصاویر رنگی را با رنگ‌های قرمز، سبز و آبی ضبط می‌کنند که به‌عنوان بارهای متغیر (آنالوگ) روی تراشه سنسور تصویر CCD یا CMOS ذخیره می‌شوند. در این تراشه کنتراست و جزئیات تصویر تنظیم شده و داده‌های دیجیتالی برای ذخیره‌سازی فشرده می‌شوند.

 

تعداد پیکسل‌های تراشه حسگر، وضوح تصویر را تعیین می‌کند، اما تبدیل آنالوگ به دیجیتال می‌تواند تعداد رنگ‌ها را تعیین می‌کند.

اولین دوربین دیجیتال

جالب است بدانید اولین دوربین دیجیتال در سال 1975 اختراع شد.

استیو ساسون که تازه فارغ‌التحصیل شده بود، روی پروژه‌ای در آزمایشگاه تحقیقاتی شرکت کداک کار کرد تا از حسگر CCD جدید استفاده کند. سپس برای نگه داشتن اطلاعات بر حافظه تحقیقات خود را ادامه دارد و پس از آن توانست با دیجیتالی کردن دوربین دیجیتال و ساخت مبدل پالس الکترونیکی به اعداد اولین دوربین دیجیتال را اختراع کند.

 

دوربین‌ها با لنز‌های پیشرفته ثابت

اصطلاح دوربین لنز ثابت می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد.بعضی از دوربین‌های با لنز ثابت شبیه دوربین‌های دیجیتال تک لنز رفلکس (DSLR) هستند، اما تفاوت اساسی بین این دو مدل دوربین وجود دارد:  از کیت لنزهای قابل تعویض در دوربین‌های لنز ثابت نمی توان استفاده کرد

دوربین‌های لنز ثابت معمولاً لنزهای زوم بزرگ دارند که بر روی قیمتشان تاثیر گذار است. این دوربین ها معمولاً نوعی خاص از تنظیمات زوم اپتیکال ارائه می‌کنند. لنز دوربین‌های ارزان تر اغلب نازک هستند و وقتی دوربین خاموش شود، لنز در داخل بدنه دوربین جمع می‌شود تا بتوانید آن را به راحتی با خود حمل کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما در میلاکم تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

پست های اخیر

سبد خرید