با‌توجه به نوسانات قیمت لطفا پیش از ثبت سفارش تماس بگیرید.

بهترین دوربین فیلمبرداری

 

امروزه با رشد شبکه‌های اجتماعی، حرفه فیلم‌برداری و عکاسی با دوربین‌های گوناگون تبدیل به تفریح میان مردم شده است. بیشترین شانس برای گرفتن عکس عالی در گرو استفاده از بهترین دوربین‌ها برای عکاسی و فیلم‌برداری است. دوربین‌های زیادی از مدل DSLR گرفته تا بدون آینه در بازار وجود دارد که روند تشخیص را برای شما دشوار می‌کند.

ممکن است سؤالاتی از قبیل اینکه باید به دنبال چه خصوصیتی در دوربین فیلم‌برداری باشید و یا اینکه کدام دوربین را تهیه کنید در ذهن شما نقش بسته باشد. چرا که هر سازنده ادعا می‌کند دوربین خود در این حوزه بهترین دوربین موجود است. ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا بهترین دوربین فیلمبرداری مطابق نیازتان انتخاب کنید.

چند نوع دوربین فیلمبرداری داریم؟

به طور کلی دو نوع دوربین اصلی در بازار وجود دارد:

  • دوربین DSLR
  • دوربین بدون آینه

دوربین‌های DSLR، نور را از طریق آینه به چشمی انتقال می‌دهد اما در دوربین‌های بدون آینه، نور به سنسور برخورد کرده و چون آینه ای وجود ندارد که نور از آن منعکس شود این نوع دوربین با ال سی دی یا منظره یاب الکترونیکی سنسور عکس را تشخیص می‌دهد. به همین علت دوربین‌های بدون آینه از فناوری جدیدتری بهره گرفته و کوچک‌تر و سبک‌تر هستند.

بهترین ویژگی یک دوربین فیلم‌برداری چیست؟

مهم‌ترین چیزی که مردم برای دوربین فیلم‌برداری  در نظر می‌گیرند اتصالات و سایز سنسور است. برای پخش ویدئویی برای اتصال SDI حائز اهمیت بوده و حفظ کیفیت صدا نیازمند اتصال XLR است. اندازه سنسور 1 اینچی عملکرد عالی در نور کم را ارائه می‌دهد که برای بیشتر فیلم‌برداران نکته قابل توجهی است. محدوده فوکوس خودکار و زوم اپتیکال خوبی را برای دوربین‌های فیلم‌برداری خانگی باید در نظر بگیرید. رزولوشن بالا در حین فیلمبرداری به شما انعطاف پذیری بیشتری می دهد و ویرایش را ساده تر می کند. رایج ترین فرمت فیلم‌برداری  10804K/8K Full HD,  است.

به خاطر داشته باشید، برای گرفتن ویدیو مناسب نیاز به تهیه تمامی لوازم جانبی و تجهیزات فنی یا استفاده از تکنیک های پیچیده نیست. هر چه بیشتر فیلم‌برداری  کنید حرفه ای تر شده و به مرور زمان قلق کار دستتان می‌آید. الزاماً اولین فیلم‌برداری  شما نباید در مقایسه با شاهکارهایی چون راجر دیکنز و بلید رانر قرار بگیرد.

لیست دوربین هایی که از نظر ما جزء بهترین دوربین‌های فیلم‌برداری 4K در سال 2022 است، شامل طیف متنوعی است که سعی کرده‌ایم با بیان نکات قوت و ضعف هر دوربین به شما در انتخاب بهترین ها کمک کنیم.

انواع دوربین‌های فیلم‌برداری حرفه‌ای

  1. Panasonic Lumix دوربین همه کاره برای فیلمبرداران
نوع دوربین بدون آینه
سایز سنسور میکروچهارسوم
حساسیت ایزو 25600-200
رزولوشن 25.2 مگاپیکسل
لنز میکرو چهارسوم
وزن 823 گرم
بیشترین سرعت فیلمبرداری پی در پی 75 فریم بر ثانیه (با شاتر ‌الکترونیکی)، 14 فریم بر ثانیه (‌با شاتر مکانیکی)
منظره یاب الکترونیکی با رزولوشن 3.68میلیون نقطه
رزولوشن فیلمبرداری 5.7K در 60 فریم بر ثانیه
سطح کاربری متوسط، حرفه ای

مزایا:

  • طیف گسترده قابلیت های فیلم‌برداری
  • صفحه نمایش همه جانبه و خوش دست
  • ضبط طولانی مدت 4:2:2 4K ،10 بیت
  • موتور لرزشگیر 5 محوره
  • پایداری بالا
  • عملکرد سنسور عالی در نور بسیار زیاد و یا بسیار کم

معایب:

  • بزرگ‌تر و سنگین‌تر نسبت به مدل GH5 II
  • نسبت به سایر دوربین ها فوکوس خودکار فازی ندارد.
  • سنسور کوچک‌تر در مقایسه با سایر دوربین‌ها

GH6 پاناسونیک با لنز های میکرو چهارسوم در صدر لیست بهترین دوربین‌های فیلمبرداری برای فیلمسازان و فیلمبرداران آماتور قرار دارد. این دوربین با قابلیت هایی چون پروفایل های رنگی، وضوح بالا، تعداد فریم و حالت ویدیویی 10 بیتی، مجموعه ای از امکانات فوق العاده در GH6 قرار داده است. با این دوربین دیگر هیچ محدودیتی برای ضبط ندارید، حتی می‎توانید ضبط فیلم را با کیفیت 5.7K و سرعت 60 فریم بر ثانیه را تجربه کنید‍!

سنسورهای فول فریم در نور کم، عملکرد بهتری ارائه می‌دهند، اما تنظیمات جزئی تر سبب شده تا پاناسونیک GH6 نسبت به سایر نسخه های خود سبک‌تر و مقرون به صرفه تر به شمار برود. طراحی زیبا، نگهداری آسان و قاب سخت آلیاژ منیزیم  GH6 را به دوربین جذاب فیلم‌برداری تبدیل کرده است.

GH6 با لرزش‌گیر 5 محوره می‌تواند هرگونه لرزش و خطا حین فیلم‌برداری دستی را از بین ببرد و ویدیوهایی روان را در حین راه رفتن خروجی بدهد. این مدل نسبت به سایر مدل های Lumix G، مخصوصاً GH5 II، گران‌تر است. عملکرد فوکوس خودکار آن نسبت به رقبایش کمتر است.

بهترین دوربین فیلمبرداری

  1. Sony A7S III بهترین دوربین فیلم‌برداری همه کاره  و درجه یک
نوع دوربین بدون آینه
سایز سنسور فول فریم
حساسیت ایزو 40-409000
رزولوشن 12.1مگاپیکسل
لنز سری E سونی
وزن 650 گرم
بیشترین سرعت فیلمبرداری پی در پی 10 فریم بر ثانیه
منظره یاب 1.44 میلیون نقطه رنگی
رزولوشن فیلمبرداری 4K با نرخ 120 فریم بر ثانیه
سطح کاربری متوسط، حرفه ای

مزایا

  • عملکرد فوق العاده در نور کم
  • صفحه نمایش لمسی مناسب
  • تحمل در دمای بالا
  • منعطف با لنز های گوناگون
  • فوکوس خودکار

معایب

  • پشتیبانی از فیلم‌برداری 6K یا 8K ندارد
  • وضوح پایین در عکس‌برداری
  • نسبت به سایر رقیبان کمی گران‌تر است.

سنسور فول فریم در مدل سونی A7S III که بیشتر از دوربین‌های سری A سونی روی ویدیو متمرکز شده، بهترین کیفیت ویدئوی 4K را در شرایط با کم نور ارائه می‌کند. A7S III سونی با استفاده از دینامیک رنج 15 استاپی و ایزوی قابل ارتقا می‌تواند به شما در ضبط ویدئوهای باکیفیت تر کمک کند. پردازنده قدرتمند Bionz XR می‌تواند فیلم 4K تا 120 فریم بر ثانیه ضبط کند. این پرداشگر شاتر را 8 برابر سریع‌تر کرده و کنترل کلی دوربین را کم می‌کند؛ بنابراین این دوربین در فیلم‌برداری رویداد ها یا ورزش گزینه مناسبی است.

سونی برای ضبط طولانی مدت هیچ محدودیتی ندارد. ساختار فیزیکی دوربین به شما کمک می‌کند تا به راحتی آن را روی ابزارهای دیگر قرار دهید و یا بدون احساس گرمای نامطلوب آن را در دست بگیرید.

سیستم فوکوس خودکار و هیبریدی سریع این دوربین باعث شده تا در هر حالتی چه برای بازی ویدئویی و چه عکس‌برداری یا فیلم‌برداری مراسم به سرعت روی سوژه قفل شود و با هوش مصنوعی روی سوژه متحرک فوکوس کند. لرزش‌گیر این دوربین می‌تواند از 5 نوع لرزش متداول که هنگام فیلم‌برداری  دستی ممکن است کاربر با آن رو به رو شود، جلوگیری کند.

 

  1. Nikon Z6 بی‌نقص و قدرتمند
نوع دوربین بدون آینه
سنسور 24.5 مگاپیکسل، فوم فریم 55 میلی متر
حساسیت ایزو 51200-100
منظره یاب 0.5 اینچ، 3.69 میلیون نقطه رنگی
رزولوشن ویدیو  4K UHD با 30 فریم بر ثانیه
وزن 705 گرم
بیشترین سرعت فیلم برداری پی در پی 14 فریم بر ثانیه
سطح کاربری متوسط، حرفه ای

مزایا:

  • فیلم‌برداری فول فریم 4K
  • تصاویر زیبا در استفاده با ایزوی بالا
  • نویزگیری عالی
  • استفاده راحت و آسان

معایب:

  • لنز ها خوب هستند ولی محدوده کمی دارند. (‌سری Z محدودیت دامنه لنز دارند )
  • برای ضبط ویدئو به خوبی مدل Z6II عمل نمی‌کند.
  • ظرفیت حافظه متوسط
  • باتری کم عمر

دوربین نیکون Z6 درست مثل دوربین Z7 هست اما با این تفاوت که از لحاظ قیمت مقرون به صرفه تر است. منظره یاب این دوربین با بزرگ‌نمایی نسبتاً خوب از سونی A7S III پیشی گرفته و با تجهیزات نوری مخصوص خود، وضوح تصاویر را تا حد زیادی بالا می‌برد. Z6 لرزش‌گیر 5 محوره دارد که داخلی و الکترونیکی است. برای فیلم‌برداری  دستی بسیار مناسب بوده و لرزش دست را خنثی می‌کند. این دوربین برای هر نوع فیلم‌برداری  اعم از خانگی، ورزشی، لایف استایل و محصول ساخته شده و با نرخ 12 فریم بر ثانیه سرعت فیلم‌برداری  نسبتاً خوبی را ارائه می‌دهد. چنانچه  نیاز به خروجی خام12K داشته باشید، می‌توانید از این دوربین استفاده کنید. با اتصال به وای‌فای می‌توانید فیلم‌ها را با رزولوشن اصلی انتقال دهید.

اما جای تعجب دارد که آیا واقعاً این دوربین 24.5 مگاپیکسلی برای کاربری حرفه ای نیز طراحی شده؟

این مقدار تنها یک عدد است و بسته به مهارت شما در فیلم‌برداری  می‌توانید از پس نیازهای خود برآیید. داینامیک رنج مناسب و وضوح بالا از جمله نقاط کلیدی ضبط با این دوربین به شمار می‌رود.  سیستم فوکوس خودکار برای سوژه متحرک عالی عمل می‌کند و همچنین کار با دکمه های اطراف دوربین بسیار راحت‌تر است.

شاید بزرگ‌ترین عیب این دوربین را عدم پشتیبانی از چندین کارت حافظه بتوان گفت. اما بررسی‌های متعدد عملکرد بسیار عالی این دوربین را نشان می‌دهد.

بهترین دوربین فیلمبرداری

  1. Canon EOS R5 بهترین دوربین کانن برای فیلم‌برداری
نوع دوربین بدون آینه
سایز سنسور فول فریم
رزولوشن 45 مگاپیکسل
لنز لنز RF مخصوص دوربین سری R EOS
وزن 738 گرم
حساسیت ایزو 51200-100
منظره یاب 5.76 میلیون نقطه ای
رزولوشن ویدیو 8k با 30 فریم بر ثانیه
بیشترین سرعت فیلم‌برداری  پی در پی 20 فریم بر ثانیه
سطح کاربری متوسط، حرفه ای

مزایا:

  • شاتر الکترونیکی با 20 فریم بر ثانیه (بدون صدا)
  • فیلم‌برداری خام 8K با 30 فرمی بر ثانیه
  • خدمات ابری رایگان Image Canon
  • عملکرد فوق العاده سریع و تثبیت کننده عکس
  • دو اسلات کارت حافظه
  • لرزش‌گیر قوی در محدوده دینامیکی بالا
  • منظره یاب سریع الکترونیکی

معایب:

  • قیمت بالا
  • گرمای بیش از حد می‌تواند محدودیت درحین ضبط فیلم ایجاد کند.

دوربین فیلم‌برداری  بسیار قدرتمند CanonEOS R5 مجهز به سنسور 45 مگاپیکسلی فول فریم، فوکوس خودکار فوق‌العاده سریع بهترین تجربه فیلم‌برداری  در پرتره ، حیات وحش و مناظر طبیعی ارائه می دهد. تثبیت کننده داخلی این دوربین سبب شده تا لرزش به 8 استاپ کاهش یابد.

با تکنولوژی Dual Pixel CMOS  AF تشخیص سوژه متحرک بسیار سریع بوده و سهولت کاربری در حین فیلم‌برداری را فراهم می‌کند. فیلم های ویدئویی درجه بندی رنگ ها را واضح و با جزییات بالا نشان داده و با این سنسور می توان پس زمینه را شفاف کرد.  صفحه نمایش بزرگ و لمسی کانن با قابلیت اتصال به FTP و وای فای به شما در انتقال سریع فیلم ها کمک می کند. این نسخه از دوربین های Canon با فناوری  Deep learning می‌تواند:

  • بدون خط، چشم، سر و صورت افراد و حیوانات را تشخیص داده و سوژه را تعقیب کند.
  • دوربین خوش دست بوده و با جوی استیک چهار طرفه، حرکت در منو یا انتخاب نقاط فوکوس خودکار راحت است.
  • حالت‌های ویدیویی فشرده‌تر می تواند باعث داغ شدن بیش از حد دوربین شود و نه تنها زمان ضبط را محدود می‌کند، بلکه برای ضبط مجدد نیاز به خنک کردن دارد.

اگر به دنبال دوربینی سبک هستید که بتواند عکس‌های ثابتی را در حین حرکت بگیرید، دوربینSonyA 7S III  می تواند همان چیزی باشد که به آن نیاز دارید. گیمبال 5 محوره آن به اندازه‌ای کوچک است که به راحتی در دست قرارمی‌گیرد و ردیابی سوژه را آسان‌تر می‌کند. همچنین برای گرفتن ولاگ‌های انفرادی این دوربین بسیار مناسب است.

اگر می‌توانید بیشتر هزینه کنید Panasonic Lumix GH6 بهترین دوربین برای تولید محتوا 4K خواهد بود. چرا که نرخ فریم بالا، وضوح عالی و کیفیت رنگ مطلوب فیلم‌برداری را برایتان فراهم می‌کند و می‌توانید هم‌زمان پخش زنده در یوتیوب یا چنل های دیگر داشته باشید.

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم راهنمای شما در خرید دوربین موردنظرتان باشیم. چنانچه برای خرید دوربین و سایر تجهیزات نیاز به مشاوره دارید و یا به دنبال فروشگاهی مطمئن برای خریدی راحت و آسان هستید میلادکم انتخابی شایسته است. شما می توانید از طریق شماره تماس های درج شده در سایت با کارشناسان میلادکم در ارتباط باشید و به صورت آنلاین و یا حضوری اقدام به خرید کنید.

miladcam.com

پست های اخیر

سبد خرید