با‌توجه به نوسانات قیمت لطفا پیش از ثبت سفارش تماس بگیرید.

بهترین دوربین های ورزشی

تنوع و کیفیت بالای دوربین‌های گوشی امروزه به هر کاربری امکان فیلم‌برداری از صحنه‌های ورزشی را می‌دهند. اما اگر به دنبال ضبط ویدئو های حرفه‌ای تر هستید که بتوانید به صورت لایو هم منتشر کنید، باید قبل از خرید با بهترین دوربین‌های ورزشی آشنا باشید.

خرید بهترین دوربین ورزشی به همراه لنز زوم برای تمام عکاسان به دلیل قیمت تمام شده بیشتر امکان پذیر نیست. البته به لطف پیشرفت‌های عظیم در فناوری دوربین و همچنین افزایش تعداد فیلم‌برداران آماتور و بلاگرها، دایرهٔ انتخابی بهترین دوربین‌های ورزشی مناسب  با هر بودجه‌ای بیشتر شده و از آنها می‌توان برای شکار و ضبط صحنه‌های ورزشی استفاده کرد. ما در این مقاله به شما در راستای خرید بهترین دوربین ورزشی کمک خواهیم کرد و به معرفی انواع مختلف دوربین‌های ورزشی و سپس ارائه بهترین مدل‌ها می‌پردازیم.

انواع دوربین فیلم‌برداری ورزشی

دوربین‌های فیلم‌برداری در اشکال و کیت‌های مختلف عرضه و وارد بازار می‌شوند. در این مقاله به معرفی رایج‌ترین نوع دوربین‌های ورزشی اشاره می‌کنیم.

دوربین موبایل

گوشی‌های پرچم‌دار مانند iPhone 13 Pro Max، Google Pixel 6 و Samsung S21 Ultra همگی دارای دوربین‌های فوق‌العاده قوی هستند که همین ویژگی نقطه فروش اصلی آنهاست. عکس‌ها و ویدئوها باکیفیت این دوربین‌ها به شما کمک می‌کند تا نگران تهیه تمام تجهیزات دوربین برای فیلم‌برداری نباشید و بتوانید با کمترین امکانات به ثبت لحظات ورزشی بپردازید.

گوشی‌های رده بالا و پرچمدار، کیفیت تصویر عالی و سنسور مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال تصویری دارند.

دوربین‌های اکشن

دوربین اکشن عمدتاً  با برند GoPro شناخته می‌شوند. از جمله ویژگی‌های بارز این مدل دوربین‌ها می‌توان به کوچک بودن دوربین و خوش دستی، استحکام بالا و قابلیت تجهیز با انواع لوازم جانبی برای ضبط ورزش‌های خاص مانند دوچرخه سواری در کوهستان، صخره نوردی، اسکی روی برف و موتور سواری اشاره کرد.

دوربین‌های بدون آینه

امروزه دوربین‌های بدون آینه در حال پیشی گرفتن از سایر دوربین‌های دنیا هستند.  دوربین‌های بدون آینه کم کم به گزینه عالی برای عکاسی در مقایسه با سایر دوربین‌ها تبدیل می‌شوند. سنسورهای بزرگ‌تری نسبت به دوربین‌های کامپکت، کیفیت تصویربرداری آن‌ها را به میزان قابل توجهی بیشتر کرده و همچنین در شرایط کم نور عملکرد بهتری دارند. این دوربین‌ها می‌توانند با لنزهای مختلف، تعویض شوند و برای هر حالت عکاسی می‌توانید با انتخاب تجهیزات و کیت لنز مناسب، به تصویربرداری حرفه‌ای مشغول شوید.

ویژگی‌های بهترین دوربین‌های ورزشی چیست؟

بهترین دوربین ورزشی باید ترکیبی از ویژگی‌هایی چون استحکام بالا، اتصال سریع و قابلیت فیلم‌برداری در وضوح مختلف باشد.

  • کیفیت فیلم‌برداری 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه یا 1080p با سرعت 60 فریم در ثانیه و یا بیشتر
  • صفحه نمایش ترجیحاً صفحه نمایش لمسی
  • مجهز به تثبیت‌کننده تصویر
  • پشتیبانی از Wifi یا BlueTooth برای انتقال عکس
  • استفاده از اپلیکیشن برای کنترل از راه دور
  • ضدآب
  • لنز قابل تعویض
  • سنسورهای حرکتی
  • مجهز به استفاده از GPS
  • امکان فیلم‌برداری برای لایو و اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی

اگر قصد خرید بهترین دوربین ورزشی برای فیلم‌برداری را دارید، سهولت استفاده، تنوع نرخ فریم، وضوح تصویر، پورت‌های خروجی (مانند HDMI)، اسلات‌های کارت حافظه بیشتر از ویژگی‌هایی هستند که حتماً باید آنها را در نظر بگیرید.

  1. دوربین ورزشی 11 GoPro HERO Black

بهترین دوربین ورزشی و بی‌رقیب

گوپرو هر ساله دوربین اکشن Hero Black خود را باقابلیت‌های جدید به روز می‌کند و این بار نیز دوربین Hero11 Black مجهز به سنسور 1.9 اینچی این دوربین را تبدیل به بزرگترین سنسور  تبدیل می‌کند. علاوه بر موارد اشاره شده، این سنسور جدید می‌تواند رنگ‌های 10 بیتی را پردازش کند و به این معنی که Hero11 Black می‌تواند واقعی‌ترین رنگ‌ها در دنیای واقعی را ثبت کند.

افکت‌های جدید حالت شب، انتخاب مسیر نوری برای گرفتن تصویر در محیط پر نور، تام لپس برای ضبط مسیر ستاره ای  در این دوربین اضافه کرده است.

علاوه بر قابلی پخش زنده با Wi-Fi، دوربین گوپرو HERO11 در حین شارژ نیز می‌تواند فیلم را به صورت خودکار در فضای ابری آپلود کند.

حسگرهای این دوربین کشیده‌تر نسبت به نسل قبلی خود هستند و می‌توانند در حالت فول فریم تصویر با نسبت ۸:۷ ارائه دهند و همچنین در حالت HyperView می‌توانید تصاویر عریض با نسبت  ۱۶:۹ کراپ کنید. فناوری Enduro Battery بکار رفته در باتری دوربین  GoPro Hero 11 به شما در ضبط به مدت طولانی تر و کار در دمای پایین را می‌دهد.

سیستم تثبیت‌کننده تصویر الکترونیکی این دوربین HyperSmooth است که  نسل پنجم آن در دوربین گوپرو قرار دارد. این ویژگی جدید باعث شده حتی اگر دوربین 360 درجه بچرخد، فیلم را مستقیم نگه می‌دارد و در لرزان‌ترین شرایط فیلم‌برداری باز هم خروجی یکنواخت بدون افت کیفیت خواهید گرفت.

مزایا

  • سنسور تصویر ارتقا یافته
  • لرزش‌گیر قوی تصویری

معایب

  • قیمت بالا
  • کمی حجیم است.

مشخصات فنی

دوربین ورزشی 11 GoPro HERO Black

سنسور تصویربرداری:  1/1.9 اینچ
حداکثر وضوح و نرخ فریم: K3 با نرخ 60، 4K با نرخ 120 و p1080 با نرخ 240 فریم بر ثانیه
صفحه نمایش لمسی:  بله
رزولوشن:  27 مگاپیکسل
مقاومت در برابر آب:  بله تا عمق 10 متر
ظرفیت باتری: 1720 میلی آمپر ساعت
نوع حسگر: CMOS
ابعاد: 71.8x6x50.8 میلی متر
حداکثر سرعت عکس‌برداری پی در پی‌: 60 فریم بر ثانیه
وزن:  154 گرم

بهترین دوربین‌های ورزشی

  1. دوربین ورزشی Insta360 One RS

دوربین با طراحی خاص

Insta360 One RS در لیست بهترین دوربین‌های ورزشی و  یکی از بهترین دوربین‌های 360 است. چرا که این دوربین طراحی ماژولار دارد که به شما اجازه می‌دهد تا دوربین زاویه باز 4K خود را با لنز 360 یا دوربینی با سنسور 1 اینچی عوض کنید. تثبیت‌کننده ویدئویی این دوربین بسیار عالی است.

صفحه نمایش دوربین One RS قابل چرخش است؛ اما اندازه تقریباً کوچک آن (نسبت به دوربین‌های  GoPro)، پیمایش منوهای روی صفحه را کمی دشوارتر می‌کند.

لنز استاندارد “4K Boost” این دوربین از فیلم‌برداری 4K تا 60 فریم بر ثانیه و همچنین حالت عریض 6K و 24 فریم پشتیبانی می‌کند که با نسبت تصویر سینمایی 2.35:1 فیلم‌برداری می‌کند. ماژول دوربین 360 ویدئوی کامل 360 درجه را با وضوح 5.7K و 30 فریم می‌گیرد که می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار یا اپلیکیشن خود دوربین آن را تنظیم کنید.

در این دوربین دو سنسور 1 اینچی تعبیه شده که نسبت به مدل‌های قبلی در میزان کیفیت تصاویر، به ویژه در نور کم تغییرات محسوسی ایجاد کرده. سنسور یک اینچی insta360 با رزولوشن بالا، تصاویر شارپ با داینامیک رنج بالا و نویز کمتر در شرایط نوری نه چندان پایدار به شما ارائه می‌دهد.

از جمله قابلیت‌های هوشمند این دوربین می‌توان به فعال کردن HDR برای ویدئوها، حالت (TimeShift hyper-lapse) هایپر لپس از آسمان در شب و باکیفیت 6K و ردیابی سوژه برای کلیپ‌های 360 درجه ای اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی: بهترین دوربین برای تولید محتوا 

مزایا

  • طراحی ماژولار و خلاقانه
  •  چندین گزینه برای لنز از جمله لنز 360
  • صفحه نمایش برگشت پذیر برای فیلم‌برداری رو به جلو
  • تثبیت‌کننده چشمگیر در دوربین

معایب

  •  اندازه صفحه نمایش کوچک
  • نیاز به قاب برای نصب دارد

مشخصات فنی

دوربین ورزشی Insta360 One RS

ابعاد:  x 2.8 9 x 1.3 اینچ
وزن: 125 گرم
نوع حسگر: CMOS
رزولوشن: 21 مگاپیکسل
صفحه نمایش لمسی:  دارد
سنسور تصویربرداری:  ۱ اینچی
عمر باتری: 1445 میلی آمپر بر ساعت یا 75 دقیقه (4K/60 فریم در ثانیه); 82 دقیقه (7K@30fps)
حداکثر وضوح ویدئویی:  3K @ 30fps (لنز 360)؛ 4K @60 fps (لنز 4K)
حداکثر وضوح عکس‌برداری:  6080×3040 (لنز 360)؛ 8000×6000 (لنز 4K)
مقاومت در برابر آب:  بله دارد، 16 فوت

 

  1. دوربین ورزشی DJI Osmo Action

بهترین دوربین اکشن برای گرفتن سلفی

اگر می‌خواهید از دوربین اکشن برای فیلم‌برداری در حالت سلفی استفاده کنید، باید حدس بزنید که در چه قسمتی از کادر دوربین قرار دارید، چرا که  نمی‌توانید هم‌زمان به صفحه نمایش پشت دوربین و خودتان نگاه کنید. اما دوربین  DJI Osmo Action  این مشکل را برطرف می‌کند، چرا که صفحه‌نمایش رنگی در جلوی دوربین وجود دارد که قاب‌بندی سوژه را در عکس‌ها و ویدئوها بسیار آسان‌تر می‌کند.

این دوربین باکیفیت و مقاوم دارای تثبیت‌کننده تصویر الکترونیکی بسیار خوبی است و تنها رقیب GoPro 7  محسوب می‌شود.

Osmo Action مجهز به سنسور CMOS که به شما در ثبت تصاویر با شارپنس بالا در کمترین زمان ممکن کمک می‌کند. زاویه عریض دوربین با دید 145 درجه است و با فاصله کانونی f/2.8 میزان عمق بالایی را در تصاویر دارد.

 لرزش‌گیر تصویری این دوربین (RockSteady) به کمک استفاده از الگوریتم‌های پیچیده، تصاویر را بدون تاری و افت کیفیت یا لرزش حتی در بدترین شرایط تکان خوردن ضبط می‌کند.

پشتیبانی از HDR در حالت فیلم‌برداری  این دوربین تا حد زیادی جزئیات داینامیکی  و وضوح را افزایش می‌دهد و باعث انتقال پیوسته و نرم بین نور و محیط‌های تاریک می‌شود.

مزایا

  •  تثبیت‌کننده حرکت خوب
  • صفحه نمایش رو به جلو
  • رنگ‌های غنی در گرفتن ویدئو

معایب

  • تثبیت‌کننده حرکت با حالت HDR کار نمی‌کند
  •  فاقد قابلیت پخش زنده

مشخصات فنی

دوربین ورزشی DJI Osmo Action

حداکثر وضوح ویدئویی: 4K با نرخ 60 فریم در ثانیه
رزولوشن:  12 مگاپیکسل
ابعاد حسگر:  ۱/۲.۳
نوع حسگر: CMOS
حداکثر سرعت عکس‌برداری پی در پی: 30 فریم بر ثانیه
صفحه نمایش لمسی:  دارد 25 اینچ
عمر باتری:  95 دقیقه
مقاوم در برابر آب: دارد،  تا عمق 10 متر
وزن:  124 گرم

بهترین دوربین‌های ورزشی

  1. دوربین ورزشی GoPro Hero10 Black

دوربین اکشن قدیمی  اما بسیار توانمند GoPro

در حالی که ظاهر این دوربین نسبت به Hero9 Black تغییری نکرده است اما  GoPro Hero10 Black با پردازنده جدید و ارتقا یافته به ضبط ویدئویی 4K با سرعت 120 فریم در ثانیه و K5.3  باکیفیت 60 فریم بر ثانیه می پردازد.

ویژگی جالب این دوربین لرزش‌گیر تصویری HyperSmooth 4.0 است. که می‌توانید دوربین را تا 45 درجه خم کنید و همچنان فیلم‌برداری صاف و یکنواخت داشته باشید.

جلوی دوربین حسگر تصویر، میکروفون، چراغ برای نمایش وضعیت و صفحه نمایش LCD قرار دارد که جزئیاتی مانند نرخ فریم را نمایش می‌دهد و به شما در فریم‌بندی حالت سلفی یا ولاگ کمک می‌کند.

همچنین حین شارژ می‌توانید تصاویر را بدون هیچ مشکلی به موبایل یا دستگاه‌های دیگر انتقال دهید یا در فضای ابری اختصاصی این دوربین آپلود کنید. به لحاظ ظرفیت در این دوربین گوپرو هیچ محدودیتی ندارید.

مزایا:

  • تثبیت‌کننده تصویر عالی
  • عدسی قابل حمل

معایب:

  • سنگینی دوربین

مشخصات فنی

دوربین ورزشی GoPro Hero10 Black

حداکثر وضوح ویدئویی: 5K با نرخ 60 فریم در ثانیه حداکثر وضوح عکس: 23 مگاپیکسل
صفحه نمایش لمسی: بله
نوع حسگر:  CMOS
عمر باتری:  1720 میلی آمپر
مقاومت در برابر آب: بله دارد، تا عمق 10 متر
ابعاد: 2.75 x 9 x 1.6 اینچ
وزن: 153 گرم

بهترین دوربین‌های ورزشی

  1. دوربین ورزشی SJCAM SJ8 PRO

کیفیت ویدئویی بالاتر با بودجه کمتر

اگر به دنبال کیفیت بالا در فیلم‌برداری با رزولوشن 4K و نرخ فریم 60 شبیه به دوربین‌های GoPro هستید ، SJ8 Pro یک رقیب مقرون به صرفه تر است. این دوربین حالت های دیگر  ضبط را نیز ارائه می‌دهد، از جمله ضبط ویدئویی p1080 با نرخ فریم 120 و 720p با نرخ فریم 240.در این دوربین از 7 لایه عدسی برای وضوح بیشتر و کاهش اعوجاج، در کنار فاصله کانونی ثابت 2.8 میلی متر، دیافراگم f2.8 و میدان دید 170 درجه استفاده شده است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دوربین  SJ8، عملکرد زوم دیجیتال 8 برابری است که برای گرفتن عکس‌های وزشی در فاصله کم عالی است. لرزش‌گیر 6 محوره در پر دست اندازترین سطوح و موانع به شما فیلم‌برداری صاف و یکنواختی ارائه می‌کند. اپلیکیشن SJCAM Zone در دو نسخه برای اندروید و آی او اس منتشر شده که می‌تواند به شما در ایجاد پست و اشتراک‌گذاری تصاویر کمک کند.

وزن بسیار کم این دوربین، خوش دستی آن را بیشتر کرده و جنس آن از پلاستیک نرم است. عمر باتری دوربین در حد 1 ساعت فیلم‌برداری باکیفیت 4K و تنها شارژ آن با کابل usb-C 2 ساعت زمان بر خواهد بود.

صفحه نمایش جلویی اطلاعات مختلفی چون  حالت ضبط، میزان فضای باقی مانده، زمان، میزان شارژ، کیفیت تصویربرداری و  شاخص های رنگی را نمایش می‌دهد که در صورت لزوم می‌توانید نمایش آن‌ها را تغییر دهید. این دوربین مجهز به دو میکروفون است که صدای باکیفیت بالا را ضبط می‌کند.

مزایا:

  • کیفیت فیلم‌برداری عالی
  • صفحه نمایش لمسی بزرگ 2.33 اینچی IPS
  •  شارژ USB-C

مشخصات فنی

دوربین ورزشی SJCAM SJ8 PRO

کیفیت ضبط ویدئویی:  4K با نرخ فریم 60، p1080 با نرخ 120 فریم بر ثانیه
رزولوشن:  12 مگاپیکسل
اندازه صفحه نمایش پشتی:  2.33 اینچ
اندازه صفحه نمایش جلویی:  96 اینچ
عمر باتری: 1200 میلی آمپر
نوع حسگر: IMX377 SONY
وزن: 85 گرم
ضد آب: بله تا عمق 30 متر
  1. دوربین ورزشی GoPro Max

بهترین دوربین اکشن 360 درجه و ضد آب

گران‌ترین دوربین اکشن GoPro از دو لنز مدل چشم ماهی برای فیلم‌برداری کروی باکیفیت K5.6 استفاده می‌کند که می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار OverCapture آن‌ها را به ویدئوهای دو بعدی استاندارد کراپ کنید.

زیر دوربین محلی برای اتصال به لوازم جانبی دیگر تعبیه شده و قابلیت تا شدن دارد. لرزش‌گیر گوپرو مکس Hypersmooth است که با استفاده از شتاب سنج و ژیروسکوپ عملکردی بسیار بهتر از  گیمبال 3 محوره دارد. در بدترین و شدیدترین تکان ها، فیلم خروجی شما  با کادری دقیق و بدون هیچ تکانی مثل فیلم‌برداری حرفه‌ای خواهد بود.

اطلاعاتی از قبیل مشاهده تصاویر به صورت لایو و تنظیمات دلخواه و حالت فیلم‌برداری بروی صفحه نمایش دوم قابل نمایش است. باتری گوپرو مکس 1600 میلی آمپر و قابل تعویض است و همچنین از قابلیت فست شارژ نیز پشتیبانی می‌کند تا در کمترین زمان ممکن بتوانید دوربین را شارژ کنید.

این دوربین ادعا می‌کند که 6 میکروفون کیفیت صدای عالی در تمامی جهت‌ها ضبط می‌کند و حتی می‌توانید ویدئو های واقعیت مجازی با سیستم صوتی 360 درجه نیز ضبط کنید.

مزایا:

  • فیلم‌برداری 5.6K، 360 درجه
  • کیفیت ساخت بالا

معایب:

  • فیلم دو بعدی با وضوح پایین
  •  در نور کم، عملکرد عالی ندارد.

مشخصات فنی

دوربین ورزشی GoPro Max

نوع حسگر: CMOS
صفحه نمایش لمسی: ‌ دارد
حداکثر سرعت عکس‌برداری پی در پی: 30 فریم بر ثانیه
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری: 5K
میزان بزرگ‌نمایی:  10 برابر
وزن: 163 گرم
مقاوم در برابر آب: بله دارد تا عمق 5 متر
کیفیت ضبط ویدئویی: تا 30 فریم در ثانیه رزولوشن: 16.6 مگاپیکسل
عمر باتری: 108 دقیقه باکیفیت p1440، 78 دقیقه باکیفیت 6K

 سخن پایانی

چگونه بهترین دوربین ورزشی را انتخاب کنیم؟

وقتی صحبت از دوربین‌های اکشن باشد، گوپرو برند معروفی است چرا که بهترین دوربین‌های اکشن را باکیفیت و دقت بالا می‌سازد.

 اکثر دوربین‌های ورزشی از حالت ضبط ویدئوی 4K پشتیبانی می‌کنند، اما فقط مدل‌های جدیدتر نرخ فریم بالاتر از 30 دارند.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم و استاندارد دوربین‌های ورزشی، تثبیت‌کننده تصویر الکترونیکی است. زمانی که در حال فیلم‌برداری از سطوح ناهموار مانند دوچرخه‌سواری در کوهستان هستید، ثابت نگه داشتن حرکت  سخت خواهد بود و با کمک لرزش‌گیر می‌توانید فیلم‌های روان تری ضبط کنید.

طراحی دوربین اکشن تا  حد خوبی پیشرفت کرده و اغلب تا عمق 5 متر در آب مقاوم هستند.

دو پرند گوپرو و DJI اپلیکیشن‌های بروز و قدرتمندی برای ویرایش تصاویر و فیلم دارند و اگر قصد دارید به سرعت و در لحظه تصاویر ادیت شده را به اشتراک بگذارید، این دوربین‌ها گزینهٔ مناسبی برایتان خواهند بود.

انتخاب بهترین دوربین ورزشی به میزان عملکرد مورد انتظار شما و سهولت استفاده بستگی دارد؛ اما پیشنهاد ما  11 GoPro HERO  و گزینه مقرون به صرفه تر SJCAM SJ8 PRO خواهد بود.

اگر به دنبال خرید یک دوربین مناسب برای فیلمبرداری و یا عکاسی هستید، از طریق شماره های موجود در سایت با کارشناسان میلادکم تماس بگیرید که برای خریدی درست و مطمعن شما را راهنمایی کنند. میلادکم دارای سال ها سابقه در حوزه فروش تجهیزات فیلمبرداری و عکاسی است و تمامی محصولات را با ارائه ضمانت کالا و به قیمت روز به مشتریان عزیز تحویل داده میشود.

پست های اخیر

سبد خرید